دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ترجیح رئیس جمهوری «همجنس‌گرا» بر «مسیحی انجیلی» در آمریکا

آمریکایی‌ها یک رئیس‌جمهوری «همجنس‌گرا» را به یک رئیس‌جمهوری «مسیحی‌ اوانجلیست» ترجیح می‌دهند.
کد خبر : 17919

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، یکی از کاربران شبکه اجتماعی گوگل‌پلاس نوشت: بر اساس نظرسنجی جدیدی که به‌طور مشترک توسط «وال‌استریت‌ژورنال» و «ان‌بی‌سی» انجام شده، خصوصیات یک رئیس‌جمهوری مطلوب شهروندان مورد بررسی قرار گرفته، و بر اساس‌ آن، امریکایی‌ها ترجیح می‌دهند برای دوره‌ی بعدی ریاست‌جمهوری، یک رئیس‌جمهور همجنس‌گرا داشته باشند تا اینکه یک مسیحی اوانجلیست.
این تغییر اولویت از این لحاظ بسیار مهم است که تغییر باورهای شهروندان نسبت به مسائل همجنس‌گرایان طی ۱۵ سال گذشته تغییر بسیاری داشته. به عنوان مثال، بر اساس نظرسنجی سال ۲۰۱۳ توسط موسسه‌ی «پیو»، در سال ۲۰۰۳ نزدیک به ۵۸٪ شهروندان ایالات متحده مخالف و ۳۳٪ موافق ازدواج همجنس‌گرایان بودند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۳ به ۴۹٪ موافق و ۴۴٪ مخالف رسیده.
به تازگی و پس از قانونی شدن ازدواج همنجس‌گرایان در چند ایالت، این موضوع به دیوان عالی ایالات متحده ارجاع داده شده تا قانون‌شدن آن در سطح فدرال مورد بررسی قرار گیرد، که قدمی مهم در جهت برابری حقوق شهروندی‌ محسوب می‌شود.


منابع:
نظرسنجی «وال‌استریت‌ژورنال» و «ان‌بی‌سی»:
https://msnbcmedia.msn.com/i/MSNBC/Sections/A_Politics/SECTION_More_Politics/V215179%20NBC-WSJ%20APRIL%20Poll%20%282%29.pdf
نظرسنجی موسسه‌ی «پیو»:
https://www.people-press.org/2013/03/20/growing-support-for-gay-marriage-changed-minds-and-changing-demographics/


به گزارش آنا، مسیحیت انجیلی (به انگلیسی: Evangelicalism) شاخه‌ای از پروتستانتیسم با گستردگی جهانی است که رستگاری را برپایه جوهر انجیل٬ توسط ایمان به تاوان عیسی مسیح می‌پندارد. این آیین نخستین‌بار در بریتانیا در دهه ۱۷۳۰ پایه‌گذاری شد. به مبلغان انجیل، مُبَشّران یا مژده‌دهندگان Evangelist می‌گویند. شعار مژده‌دهندگان بازگشت به انجیل و تغییر جامعه با تحول فرهنگی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب