دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو انجام می شود

راه اندازی نخستین کارخانه آهن اسفنجی در شادگان

نخستین کارخانه آهن اسفنجی به روش ایرانی فردا با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو، جمعی از مقامات استان خوزستان و نمایندگان مجلس راه اندازی می شود.
کد خبر : 179181

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی ایمیدرو، شهروندان شادگان فردا یکشنبه شاهد راه اندازی نخستین مرحله از راه اندازی گرم کارخانه آهن اسفنجی این شهرستان می شوند.


لازم به ذکر است که با روشن شدن مشعل های ریفرمر، اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی پِرِد( Persian Reduction/ PERED) ،کلید می خورد.


این آئین با صدور فرمان روشن شدن مشعل های ریفرمر توسط مهدی کرباسیان معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو، در حضور خبرنگاران، مدیران عامل شرکت ملی فولاد ایران و فولاد خوزستان، همچنین نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارکنان شرکت یاد شده در محل این مجتمع در منطقه شادگان برگزار می شود.


کارخانه احیاء مستقیم فولاد شادگان براساس روش ایرانی که یک تکنولوژی بومی با ثبت جهانی است، ساخته شده و برای اولین بار در ایران و جهان راه اندازی می شود.


ظرفیت تولید هر یک از فولادهای استانی 800 هزار تن است که مشتمل بر یک کارخانه آهن اسفنجی و یک کارخانه تولید شمش فولادی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب