دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1394 - 13:40

انتقاد رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از ترجیح «اجنبی‌» به تولیدکنندگان داخلی

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: با وجود اظهارنظر مکرر مسئولان در حمایت از تولید داخل، اما مسئولان رده‌های مختلف صنعت نفت از تولیدکنندگان قطعات داخلی حمایت نمی‌کنند.
کد خبر : 17918

رضا پدیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی در زمینه تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت بزرگ نفت به بلوغ نسبی دست یافته‌اند، گفت: با وجود این تنها از 10 درصد ظرفیت تولیدکنندگان داخلی استفاده می‌شود.


وی با اشاره به اینکه مسئولان حوزه نفت بارها درباره حمایت از ساخت تجهیزات این صنعت در داخل کشور سخن گفته‌اند، افزود: اما تاکنون تحولی در این زمینه رخ نداده و قطعات صنعت نفت کشور همانند گذشته از خارج تامین می‌شود.


رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان این که متولیان تامین قطعات نفتی کشور تمایل زیادی به خرید اجناس خارجی دارند، گفت: اجنبی‌ را به تولیدکنندگان داخلی ترجیح می‌دهند و همین امر باعث کندی توسعه صنعت نفت کشور شده است.


پدیدار فضای کسب‌وکار ساخت تجهیزات صنعت نفت در کشور را نامناسب عنوان کرد و افزود: برای اینکه بتوان در این بخش فعالیت کرد حتما باید لابی کنیم و هرکس که پشتوانه و حمایت قوی‌تری داشته باشد، می‌تواند کالاهای خود را عرضه کند.


وی از روند واگذاری شرکت‌های نفتی دولتی به بخش خصوصی نیز انتقاد کرد و گفت: دولتی ماندن شرکت‌های نفتی، فضای رانتی موجود در این صنعت را تقویت می‌کند و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت نفت نیز جلوگیری می‌کند.


این مقام مسئول نیاز صنعت نفت کشور را ایجاد فضای رقابتی سالم دانست و تصریح کرد: با دولتی ماندن صنعت نفت نمی‌توان انتظار پیشرفت در این مسیر را داشت و توقع ما از وزیر این است که در این خصوص حساسیت بیشتری به خرج دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته