دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1396 - 12:46
چهار خبر

درخشش دانش‌آموزان سما شیروان در مسابقات ورزشی مدارس سما خراسان شمالی

دانش‌آموزان مدارس سما شیروان در اختتامیه مسابقات ورزشی مدارس سما استان خراسان موفق به کسب مقام‌های برتر این دوره از مسابقات شدند.  
کد خبر : 179156

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دانش‌آموزان مدارس سما شیروان مقام دوم استان در رشته فوتسال پسران مقاطع متوسطه اول و دوم را کسب کردند. دختران متوسطه سما هم موفق به کسب مقام اول استان در رشته بدمینتون شدند.


این دوره از مسابقات در سه رشته ورزشی فوتسال، اسکیت و بدمینتون به میزبانی سما بجنورد برگزار شد.


افتتاحیه اولین دوره مسابقات ورزشی مدارس سما استان خراسان شمالی در مجموعه ورزشی فلسطین سما شیروان برگزار شد.


در دوره اول این مسابقات در رشته‌های ورزشی هندبال، طناب‌زنی، تنیس‌روی میز بین دختران و پسران مقاطع ابتدایی و متوسطه مدارس سما استان خراسان شمالی برگزار شد.


انتشار نشریه قرآنی «چشمه نور» ویژه نیمه شعبان در مدارس سما شیروان


اولین نشریه قرآنی «چشمه نور» ویژه نیمه شعبان منتشر شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.


رئیس مرکز سما شیروان گفت: این اقدام با هدف اموزش قران و مسائل مذهبی شکل گرفته است و همه افراد با هر وضعی برای آن که هویت انسانی- الهی خویش را بشناسند و زمینه شکوفایی تدریجی آن را فراهم کنند، به سواد قرآنی نیازمندند.»


دکتر قاسم کاظمی ادامه داد: «اگر کودکان از سنین پایین قرآن کریم را در کنار ترجمه و مفاهیم مذهبی بیاموزند می‌توان به نسل آینده در حوزه فراگیری مفاهیم قرآن کریم پیشرفت داشته باشد، امیدوار بود.»


وی افزود: «مرکز سما شیروان در زمینه آموزش قرآن حرکت پرشتاب و با نشاطی را انجام داده و امیدوار است بنا به برنامه‌ریزی‌های ویژه صورت گرفته برای آموزش مفاهیم قرآن در مدارس اقدامات شایسته بیشتری را عملی کند.»


این نشریه با موضوعات آشنایی با سوره‌ها و ائمه اطهار، ضرب المثل‌های قرآنی، معرفی برترین‌های قرآنی مدارس، سرگرمی و چیستان و معما، جداول قرآنی، پرسش و پاسخ قرآنی دانش‌آموزی، نماز و سایر موضوعات مذهبی گردآوری شده و به‌طور مجزا برای دوره ابتدایی، متوسطه و اولیا انتشار یافته و در اختیار آنان قرار گرفته است.


حضور انجمن اولیا و مربیان دبستان پسرانه سما شیروان برای بزرگداشت مقام معلم


جمشید نصیری‌‌فر مدیر دبستان پسرانه سما شیروان گفت: انجمن اولیا و مربیان این آموزشگاه در مراسمی از معلمان و کارکنان دبستان تجلیل کردند.


اجرای مراسم شاد، برگزاری مسابقه بین اولیا، اهدای هدایا از سوی اولیای دانش‌آموزان به معلمان، اهدای هدایا به معلمان از سوی معاونت سما شیروان، اجرای سرود و تواشیح از سوی دانش‌آموزان و ضیافت شام کارکنان دبستان پسرانه سما، اهدای جوایز به دانش‌آموزان برتر فرهنگی و هنری از برنامه‌های این مراسم بود.


نوآموز سما شیروان قهرمان مسابقات شطرنج خراسان بزرگ شد


امیرضا محمدی نوآموز 6 ساله پیش دبستانی سما با اقتدار مقام قهرمانی خراسان بزرگ در رده سنی زیر 8سال را کسب کرد.


این مسابقات در رده سنی زیر 8 سال در استان خراسان بزرگ با میزبانی شهرستان سبزوار در اردیبهشت ماه برگزار شد.


محمدی سه سال است که در این رشته فعالیت می‌کند و دارای مقام‌های استانی و شهرستانی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته