دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1396 - 08:45
سرمربی استقلال خوزستان در گفت‌وگو با آنا؛

خم شدیم اما نشکستیم/ پدیده لیگ قهرمانان آسیا بودیم

سیروس پورموسوی گفت: مدیران باشگاه و بانک ملی باید قبل از سفر به عمان به فکر تزریق پول به تیم باشند و مطالبات بازیکنان را پرداخت کنند.
کد خبر : 179118

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم فوتبال استقلال خوزستان در فصل شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر نتوانست افتخار فصل گذشته‌اش را تکرار کند ولی نتایج این تیم در لیگ قهرمانان آسیا رضایت بخش بود چرا که تیمی که برای اولین بار در این رقابت‌ها شرکت کرد موفق شد از دور گروهی رقابت‌ها صعود کند و در بازی مرحله بعد این مسابقات باید به مصاف الهلال عربستان برود.


سیروس پورموسوی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد رویارویی تیمش با الهلال در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: «ما امسال مشکلات زیادی داشتیم و در واقع خم شدیم ولی شکسته نشدیم. اولین تجربه حضور ما در لیگ قهرمانان بود و با صعود به دور بعد خودمان را به عنوان پدیده این مسابقات معرفی کردیم.»


وی ادامه داد: «بازی برگشت الهلال مقابل پرسپولیس را از نزدیک تماشا کردم. الهلال با اینکه پنج بازیکن اصلی‌اش را در این بازی نداشت اما نمایش خوبی داشت. بازی آخر این تیم مقابل الریان قطر را هم کامل دیدم اما باید بگویم این تیم واقعا شخصیت تیمی بالایی دارد. الهلال یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا است و لقب بارسلونای آسیا که به الهلال دادند واقعا برازنده این تیم است.»


پورموسوی افزود: «با همه این شرایط اگر بازیکنان ما در شرایط روحی خوبی باشند می‌توانند جلوی الهلال بازی خوبی را به نمایش بگذارند. مدیران باشگاه و بانک ملی باید قبل از سفر ما به عمان به فکر تزریق پول به تیم باشند و مطالبات بازیکنان را پرداخت کنند تا بازیکنان با روحیه بالایی مقابل الهلال قرار بگیرند.»


پورموسوی در ادامه در خصوص این موضوع که الهلال توانست محل میزبانی خود را تغییر دهد که آیا این موضوع به ضرر استقلال خوزستان است گفت: «واقعیتش را بخواهید کشور ازبکستان قبول نکرد که بازی ما در این کشور برگزار شود. دومین کشور ایده‌آل ما کشور قطر بود که متاسفانه این کشور هم این موضوع را نپذیرفت. اگر در قطر به مصاف الهلال می‌رفتیم می‌توانستیم یک هفته در این کشور بمانیم اما نشد. البته نباید فکرمان و انرژی خودمان را صرف این موضوع کنیم. باید به فکر بردن الهلال در زمین مسابقه باشیم.»


سرمربی استقلال خوزستان در مورد آینده این تیم برای فصل بعد گفت: «باشگاه هنوز با بازیکنان تسویه حساب نکرده‌ است. در حال حاضر 8-9 بازیکن در تیم هستند که قراردادشان تمام شده و باید تکلیف آنها مشخص شود. ما تا زمانی که نتوانیم با بازیکنان تسویه حساب کنیم نمی‌توانیم برای فصل بعد با آنها مذاکره کنیم، اما اگر مشکلات مالی تیم حل شود و ما همین بازیکنان را حفظ کنیم و در کنارش بتوانیم 2-3 بازیکن خوب جذب کنیم یکی از بهترین‌ تیم‌های فصل بعد را آماده می‌کنیم.»


پورموسوی در خصوص میزان پرداخت مطالبات باشگاه به بازیکنان گفت: «باشگاه تاکنون نتوانسته است به وعده‌های خودش عمل کند. برخی از بازیکنان اصلی تیم حدود 40 درصد از مبلغ قراردادشان را گرفته‌اند و بعضی از بازیکنان هم حدود 20 درصد. حتی بازیکنانی هم داریم که خدود 10 درصد قراردادشان را گرفته‌اند. به عنوان مثال یونس دلفی بازیکن جوان ما که برای مذاکره با یک تیم دسته دومی به ایتالیا می‌رود در کل فصل حدود 2 میلیون تومان پول گرفته یا محمد شریفی بازیکن دیگر ما حدود 5 میلیون تومان پول گرفته است. مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال خوزستان پایین است و بازیکنی که قراردادش 160 میلیون بوده در کل فصل اگر 10درصد قراردادش را گرفته باشد یعنی 16 میلیون تومان ار باشگاه پول گرفته‌است.»


وی افزود: «در حال حاضر بازیکنانی مثل حسن بیت سعید دیگر قراردادی با باشگاه ندارد و پیشنهادهای خوبی از سایر تیم‌ها دارد اما غیرت به خرج می‌دهد و می‌گوید اول تکلیف استقلال خوزستان مشخص شود بعد من در مورد فصل بعد تصمیم گیری می‌کنم. بیت سعید هم می‌توانست خیلی راحت بخاطر پول به پیشنهادهایش جواب مثبت دهد و با باشگاه دیگر که پول بیشتری به او می‌دهد قرارداد ببندد.»


پورموسوی در رابطه با احتمال بازگشت رحیم ذهیوی به استقلال خوزستان برای فصل بعد گفت: «ذهیوی بازیکن استقلال خوزستان است و در این تیم چهره شد. اولویت ما این است که بتوانیم رحیم را به تیم برگردانیم اما باید ببینیم مدیران باشگاه می‌توانند با این بازیکن برای بازگشتش به توافق برسند یا خیر.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته