دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1396 - 12:51
در گفت‌و‌گو با آنا؛

محمود افشاردوست: فعلا در مورد ادامه همکاری با مایدا تصمیم نگرفته‌ایم/ مهمترین هدف تیم امید کسب سهمیه مسابقات جهانی بود

دبیر فدراسیون والیبال گفت: هدف اصلی تیم سیچلو صعود در رقابت‌های قهرمانی آسیا ابتدا کسب جواز حضور در جهانی مصر و بعد قهرمانی بود که خدا را شکر هر دوی آنها محقق شد.
کد خبر : 179060

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره قهرمانی تیم امید در رقابت‌های والیبال زیر 23 سال آسیا گفت: «‌این دومین بار است که تیم ملی امید در مسابقات آسیایی عنوان قهرمانی را به دست می آورد. البته هدف اصلی آنها صعود به رقابت های جهانی مصر بود و دومین هدف قهرمانی در آسیا بود که خدا را شکر هر دوی آنها محقق شد. با توجه به رنج سنی بازیکنان و کم‌تجربگی که داشتند در برخی بازی‌ها فراز و فرودهای زیادی می‌دیدیم اما در مجموع سطح مسابقات بسیار بالا بود و بازیکنان از نظر فنی نمایش خوبی از خود نشان دادند.»


وی ادامه داد: «یکی از هدف‌های تشکیل تیم امید پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان است. از همین روی باید برای این تیم وقت بیشتری بگذاریم تا در آینده پشتوانه خوبی برای تیم ملی داشته باشیم. ضمن اینکه سیچلو هم معتقد است چند بازیکن امید توانایی بسیار خوبی دارند و به راحتی می توانند به تیم بزرگسالان راه پیدا کنند. قهرمانی تیم امید نشان داد که وضعیت تیم های پایه ما خوب است و هر چقدر کادرفنی تیم امید و بزرگسالان با هم تعامل داشته باشند پیشرفت والیبال ایران حتمی خواهد بود.»


دبیر فدراسیون والیبال همچنین در مورد میزبانی این رقابت‌ها در شهر اردبیل هم گفت: «‌انصافا میزبانی اردبیلی ها بی نقص بود و سنگ تمام گذاشتند. مسئولان این شهر طبق همه استانداردها از تیم ها و هیات ‌های همراه میزبانی کردند. شاید قبل از برگزاری مسابقات استرس داشتیم اما با پایان اولین روز مسابقات همه نگرانی‌ها برطرف شد به طوریکه در پایان مسابقات تیم‌های شرکت کننده از میزبانی بسیار راضی بودند.»


افشاردوست همچنین در مورد آخرین وضعیت تیم ملی والیبال بزرگسالان نیز اظهار کرد: «‌سال 2017 برای والیبال ایران بسیار شلوغ و پرتردد است. ملی پوشان ما باید در چهار رویداد بین المللی شرکت کنند. از همین روی تمرینات آنها طبق برنامه ریزی کولاکوویچ در دو گروه برگزار شد و بعد از یک دوره تمرینات سخت و فشرده برای برگزاری دیدار دوستانه و اردوی ۶ روزه راهی مونته‌نگرو شدند و روز گذشته هم برای دومین بازی تدارکاتی خود با تیم ملی اسلوانی راهی این کشور شدند. با توجه به اینکه مسابقات لیگ جهانی در خردادماه برگزار می شود از همین روی تیم ملی قبل از حضور در این رقابت‌ها آخرین بازی تدارکاتی خود را هم در لهستان با تیم ملی این کشور برگزار خواهد کرد تا با آمادگی کامل در مسابقات لیگ جهانی حضور پیدا کنند.»


دبیر فدراسیون والیبال درباره وضعیت قرارداد مایدا چیچیچ مربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: « اولویت کار ما ابتدا انتخاب نایب‌رئیس بانوان است و تا زمانی که این انتخاب صورت نگیرد نمی‌توانیم در مورد قرارداد مایدا چیچیچ اظهارنظری داشته باشیم. البته عده‌ای از این روند انتقاد کردند و می‌گویند فدراسیون به وضعیت بانوان بی توجه است اما واقعیت همین است تا زمانی که تکلیف نایب رئیس بانوان مشخص نشود وضعیت مربی هم نامعلوم است. مایدا چیچیچ اواخر فرودین ماه قراردادش با تیم ملی بانوان به پایان رسید و باتوجه به استعفای میرسپاسی تصمیم گیری در مورد این مربی به تعویق افتاده‌است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته