دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کمدی درام «وصیت‌نامه خانم سارا»

حکایت زنی که فکر می‌کرد امشب آخرین شب زندگیش است/ داستانی واقعی در فضای سورئال

«وصیت‌نامه خانم سارا» نوشته نغمه ثمینی به کارگردانی زری اماد از 24 اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود.
کد خبر : 179055

زری اماد کارگردان نمایش «وصیت‌نامه خانم سارا» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا، گفت: «نمایشنامه‌ «وصیت‌نامه خانم سارا» یک کمدی درام فانتزی است که با برخورداری از داستانی رئال و واقعی در فضای سورئال شکل می‌گیرد.»


وی ادامه داد: «در تولید این اثر سعی کرده‌ام، فانتزی بودن فضای نمایش را در لباس بازیگران نیز لحاظ کنم. در حقیقت لباس‌ها شکل فانتزی کار را حفظ کرده و از طرفی هم به فضای امروز نزدیک است. همچنین آکسسوار بازیگران طراحی صحنه را تکمیل می‌کند و گروه موسیقی در راستای کمک به فضای سورئال است.»


کارگردان نمایش«وصیت‌نامه خانم سارا» در معرفی هرچه بیشتر این نمایش عنوان کرد: «این اثر نمایشی فضای شرقی ندارد و لامکان و زمان است به طوری که می‌تواند رویدادی مربوط به صد سال بعد آن را تلقی کرد.»



وی در خصوص سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران نیز بیان کرد: «از آغاز می‌دانستم که قرار است این نمایش را در کدام سالن اجرا کنم بنابراین طراحی‌های نمایش را بر اساس ویژگی همین سالن انجام دادم. در حقیقت نمایش را به سویی برده‌ام که هم تماشاگر، هم بازیگر و هم من به عنوان کارگردان اثر، از این اجرا راضی باشیم. مخاطبان «وصیت‌نامه خانم سارا» اثری را به تماشا خواهند نشست که همه چیزش دست به دست هم داده تا اجرایی صمیمی بوجود آید. این نمایش، اثری است که خیلی‌ها نیاز به دیدنش دارند.»


داستان این اثر درباره زنی است که فکر می‌کند امشب آخرین شب زندگیش است. او برای لحظات آخر زندگی خود به دنبال مکان مناسب است که با گوگو (پسرک کوکاکولا فروش) آشنا می‌شود و...


مرضیه صدرایی، شهرام مسعودی، زری اماد و ارسلان قاسمی در این نمایش بازی خواهند کرد. همچنین سینا دستخوش آهنگساز و ترانه سرا، پوریا سلیمانی، سهیل کاظمی نوازندگان، علی زارعی مدیر نیلوفرشکری دستیارکارگردان، نیایش شکری مدیراجرا، مجید یار احمدی برنامه ریز، علی گل کاران مدیر صحنه، کوروش مرادطهرانی طراح لباس، عاطفه ابیضی طراح گریم، حمید تربتی طراح پوستر و بروشور و ماه منیر خاجی عکاس این نمایش هستند.


نمایش «وصیت‌نامه خانم سارا» از 24 اردیبهشت ماه تا 12 خردادماه هر شب ساعت 20:30 در اسلن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر روی صحنه خواهد رفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته