دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1393 - 12:28
رئیس واحد نجف‌آباد:

باید با برنامه‌ریزی مناسب موضوعات فرهنگی را در دانشگاه و جامعه نهادینه کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با توجه به رویکردهای جدید در مقوله فرهنگ در کشور گفت: باید در حوزه فرهنگی فعالیت های بیشتری کرد تا با برنامه ریزی خوب بتوانیم مسائل فرهنگی را در دانشگاه و جامعه نهادینه کنیم.
کد خبر : 1790

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سید محمد امیری در نشست هیئت رئیسه دانشگاه با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: آنچه که بسیار مهم بوده موضوع مشارکت دادن دانشجویان در مسائل فرهنگی است؛ فضای دانشگاه باید طوری تقسیم شود که تمام تشکل ها بتوانند از این فضا استفاده کنند. سیاست دانشگاه درخصوص انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی، تشویق و ترغیب دانشجویان به فعالیت های علمی و فرهنگی است، باید طوری رفتار شود که افکار و سلیقه های مختلف در کنار هم تعامل داشته و برای پیشرفت و توسعه فضای علمی، فرهنگی و سیاسی دانشگاه تلاش کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری"تنها راه‌ گسترش‌ فرهنگ‌ و تولید علم‌ و اندیشه‌ در کشور، ایجاد فضای‌ نقادی‌ علمی‌ در پرتو آزاداندیشی‌ حقیقی‌ در دانشگاه‎‎ها و حوزه‎‎ها است‌" گفت: باید به کرسی های آزاد اندیشی توجه بیشتری کرد، محیط دانشگاه محیط تضارب آرا و افکار است و دانشگاه باید محیط پرسشگری باشد، محیطی که دانشجو در کنار فعالیت های علمی به فعالیت های فرهنگی و سیاسی نیز بپردازد.


وی با تاکید بر اینکه البته همه این موارد در سایه رعایت قانون و مقررات است و دانشجویان باید در چارچوب قوانین و مقرراتی که وجود دارد فعالیت کنند و حرمت یکدیگر را داشته باشند، ادامه داد: انتظار ما از دانشجویان و تشکل های دانشجویی این است که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل بالایی که از آن برخوردارند، می توانند با سلایق مختلف در کنار هم و مدیران دانشگاه فعالیت کنند و گام های بسزایی برای پیشرفت دانشگاه و کشور بردارند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با تاکید بر اینکه دانشجویان باید به مسائل جامعه حساس باشند، اظهار کرد: باید با هر سلیقه در کنار توجه به مسایل علمی، نسبت به مسایل فرهنگی و سیاسی خود نیز بی تفاوت نباشند و ما هم از وجود سلایق مختلف در دانشگاه استقبال می کنیم.


امیری با توصیه به برنامه ریزی برای استادان و کارمندان در حوزه فرهنگی اظهار کرد : برای مشارکت استادان و کارمندان باید ایجاد انگیزه شود علاوه بر مشارکت دانشجویان در فعالیت های فرهنگی به مشارکت استادان و کارمندان نیز توجه شود و فعالیت‌های فرهنگی روی آنها متمرکز شود به همین دلیل دانشگاه باید با پیگیری و حمایت و پشتیبانی از فعالیت فرهنگی در دانشگاه اقدام به برگزاری برنامه‌های ویژه استادان و کارمندان کند تا تأثیرگذاری فرهنگی در سطوح مختلف به ویژه خانواده ها شکل بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته