دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1396 - 14:02

پرداخت دیه 210 میلیونی به 40 نفر از بازماندگان معدن یورت

قرار است تا دیه بازماندگان کارگران معدن یورت آزادشهر به مبلغ 210 میلیون تومان برای هر نفر تا سقف 40 نفر به زودی پرداخت شود.
کد خبر : 178973

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، چهارشنبه هفته گذشته معدن زمستان یورت آزادشهر دچار انفجار شد و در این حادثه تعدادی از کارگران معدن جان خود را از دست دادند.


در پی رخ دادن این سانحه دلخراش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت، معدن و تجارت با دستور رئیس‌جمهوری ساعاتی بعد عازم این منطقه شدند.


شرکت زغال سنگ آزادشهر بیمه مسوولیت مدنی داشته و بر این اساس کارگران معدن تا سقف 40 نفر زیرپوشش بیمه حوادث نزد شرکت آسیا هستند که از این رو در پی تماس تلفنی وزیر تعاون از محل معدن با مدیرعامل بیمه آسیا مقرر شد در کوتاه ترین زمان دیه این کارگران پرداخت شود.


همچنین با دستور وزیر تعاون به خانواده های جانباختگان 15 میلیون تومان بابت هزینه های کفن و دفن پرداخت شد.


آن طور که سعید مازندرانی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم اعلام کرده مدیرعامل بیمه آسیا در نامه ای به استاندار گلستان رسما آمادگی این شرکت را برای پرداخت دیه به جان باختگان حادثه معدن آزادشهر اعلام کرده است.


دیه این کارگران قرار است پس از صدور گواهی انحصار وراثت پرداخت شود که علاوه بر آن اولیای دم همه کارگران جانباخته در این حادثه حقوق و مستمری هم دریافت خواهند کرد.


به گفته مازندرانی، کارگران معدن آزادشهر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هم بوده اند هر چند پیمانکار بدهی هایی در این رابطه دارد اما با توجه به دستور صریح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت حقوق و مستمری بازماندگان آنها بر اساس ضریب مشاغل سخت و زیان آور تمام و کمال پرداخت می شود.


همچنین مقرر شده تا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سایر کارگران را که در پی تعطیلی معدن بیکار شده اند از حقوق بیمه بیکاری برخوردار کند.


اما با توجه به تاکید رئیس‌جمهوری برای حل مشکلات خانواده‌های کارگران جانباخته، وزارت راه و شهرسازی نیز اقداماتی را برای بررسی این موضوع و حل و فصل مشکل مسکن این خانوارها آغاز کرده است.


با این حال رئیس کل بیمه مرکزی هم اعلام کرده که با توجه به پوشش بیمه مسئولیت معدن یورت گلستان توسط شرکت سهامی بیمه آسیا در حد ۲۱۰ میلیون تومان برای هر نفر، شرکت مذکور مبلغ خسارت را به بازماندگان جانباختگان حادثه در اسرع وقت پس از طی مراحل قانونی پرداخت خواهد کرد.


عبدالناصر همتی تاکید کرده علی‎رغم زمان‎بر بودن پروسه تعیین وراث و فرایند تعیین تکلیف و پرداخت خسارت بیمه‎نامه‎های از نوع مسئولیت، مسئولان شرکت‎های بیمه تلاش می‎کنند در حداقل زمان ممکن تعهدات خود را ایفا کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته