دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«دختری با خالکوبی اژدها» در نقش خواننده مشهور اپرا

بازیگر سوئدی سه گانه «دختری با خالکوبی اژدها» (نسخه سوئدی) در فیلم زندگینامه ماریا کالاس، نقش این خواننده مشهور یونانی تبار اپرا را ایفا می‌کند.
کد خبر : 17895

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نومی راپاس قرار است در فیلم «کالاس» (Callas) ایفاگر نقش ماریا کالاس خواننده مشهور آمریکایی اپرا در میانه قرن بیستم باشد. این خبر در حاشیه شصت‌و‌هشتمین دوره جشنواره کن که امشب افتتاحیه آن برگزار میشود، اعلام شد.


فیلم «کالاس» را خانم نیکی کارو، فیلم‌ساز نیوزیلندی سازنده «نهنگ سوار» و «سرزمین شمالی» کارگردانی خواهد کرد. کارگردان نگارش فیلم‌نامه «کالاس» را نیز بر عهده داشته و آن را از کتاب زندگینامه‌ای نوشته آلفونسو سنیورینی با عنوان «بیش از حد مغرور، بیش از حد شکننده» اقتباس کرده است.


به گزارش ورایتی، این فیلم زندگینامه‌ای بر محور ماجرای عاشقانه دو شخصیت یونانی تبار مشهور ساکن آمریکا در قرن بیستم، ماریا کالاس خواننده اپرا و آریستوتل اوناسیس ثروتمند که حدود دو دهه ادامه داشت، ساخته می شود. ماریا کالاس (با نام اصلی سوفیا سیسیلیا کالوس) متولد 1923 در منهتن نیویورک خواننده سرشناس و پر نفوذی بود که نقش‌های اصلی را در اپراهای وردی، پوچینی، دونیتزتی، روسینی، بلینی و واگنر در اپراخانه‌های اروپایی و آمریکایی مانند اسکالا، فلورانس، پاریس و نیویورک بود. وی در سال 1977 از دنیا رفت. به گفته گویدو دی‌آنجلیس، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «کالاس» این خواننده «فقط دلش می‌خواست زنی معمولی باشد؛ اما دریافت که نمی‌تواند چنین باشد. حال و وضع او با اسطوره‌های باستانی شباهت داشت.»


نومی راپاس متولد 1979 در سوئد برای ایفای نقش اصلی سه فیلم سوئدی «دختری با خالکوبی اژدها»، «دختری که با آتش بازی کرد» و «دختری که به کندوی زنبور لگد زد» به شهرت رسید و پس از آن در هالیوود با کارگردان‌هایی مانند ریدلی اسکات در فیلم «پرومتئوس» و گای ریچی در فیلم «شرلوک هولمز: بازی سایه‌ها» همکاری کرد. وی یک بار نامزد دریافت جایزه بفتا شده است.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته