دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1396 - 13:26

دیدار‌های دیپلماتیک میان رهبران چین و روسیه

سفیر روسیه در پکن گفت قرار است رئیس‌جمهوری چین دردو ماه آینده به طور رسمی به روسیه سفر کند.
کد خبر : 178830

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، آندری دنیسوف گفت: «شی جین پنگ در ماه جولای (تیر) به‌طور رسمی به روسیه سفر و با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار می‌کند. این دومین دیدار میان رهبران دو کشور در سال جاری به‌شمار می‌رود.»


ولادیمیر پوتین قرار است 14 و 15 می (24 و 25 اردیبهشت) برای حضور در کنفرانسی در سطح مقام‌های ارشد بین‌المللی در چارچوب راهبرد «یک استرانژی، یک راه» به پکن، پایتخت چین سفر کند.


دنیسوف افزود: «بعید نیست در دیداری که میان شی جین پینگ و پوتین در پکن برگزار می‌شود، دو طرف درباره وضعیت شبه‌جزیره کره به تبادل نظر بپردازند، چرا که هر دو طرف در این زمینه مواضع نزدیکی به یکدیگر دارند. مسکو و پکن به‌دنبال یک جایگزین برای راه‌حل مذاکره نیستند و از همه طرف‌ها خواسته‌اند تا مذاکراتی شش‌جانبه را درباره برنامه هسته‌ای کره‌شمالی از سر بگیرند.»


راهبرد «یک استرانژی، یک راه»، طرحی است که چین آن را در سال 2013 برای ایجاد یک کمربند اقتصادی در مسیر جاده ابریشم و جاده ابریشم دریایی با هدف انجام همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری در راستای برقراری ثبات منطقه‌ای و جهانی مطرح کرد. این پروژه شامل ساخت شبکه‌های جاده‌ای، راه آهن، خطوط لوله نفت و گاز و خطوط برق، اینترنت و زیرساختهای مختلف می‌شود.


همچنین جاده ابریشم دریایی از تنگه مالاکا به هند، خاورمیانه و شرق آفریقا می‌رسد و کمربند زمینی از چین به آسیای مرکزی، فدراسیون روسیه و سپس به اروپا می‌رسد.


وزارت امور خارجه چین اعلام کرده است که رهبران 29 کشور در کنفرانس «یک استرانژی، یک راه» که قرار است 14 و 15 می (24 و 25 اردیبهشت) در پکن برگزار شود حضور خواهند یافت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته