دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 11:47

بالگرد آمریکایی در رودخانه سقوط کرده است

منابع دولتی در نپال از احتمال سقوط بالگرد آمریکایی در یک رودخانه در این کشور خبر دادند.
کد خبر : 17865

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، در پی انتشار خبر مفقود شدن بالگرد نیروی دریایی آمریکا در نپال که با هدف کمک رسانی به زلزله‌زدگان به این کشور اعزام شده بود، عملیات جست‌وجو برای یافتن این بالگرد آغاز شد و اکنون شواهد اولیه حاکی از سقوط این بالگرد در یک رودخانه است.


بر اساس این گزارش، ارتش نپال در حال حاضر در حال جستجو برای یافتن این بالگرد است و این در شرایطی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد این بالگرد احتمالا در رودخانه‌ای در منطقه چاریکوت در شمال شرقی نپال سقوط کرده است، منطقه‌ای که به شدت به دلیل زلزله آسیب دیده است و به همین دلیل 400 نظامی نپالی در جستجو برای یافتن این بالگرد مشارکت دارند.


باردا بهادر باتالیون، معاون فرمانده ارتش نپال در این‌باره گفت: اطلاعات به دست آمده این مسئله را تقریبا مسجل کرده که بالگرد در رودخانه سقوط کرده، اما هنوز هیچ از یک قطعات آن یافت نشده است. البته ممکن است با توجه به تعداد افرادی که در جست‌وجو همکاری دارند، این بالگرد تا بعدازظهر امروز یافت شود.


بالگرد یو اچ هیو متعلق به ناوگان نیروی دریایی آمریکا که با هدف کمک به زلزله‌زدگان نپال به این کشور رفته بود، شب گذشته مفقود و ارتباط رادیویی آن با مرکز قطع شد و این در حالی بود که بر اساس اظهارات خدمه، این بالگرد با مشکل کمبود سوخت مواجه شده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته