دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1396 - 14:20
در ساعت فرهنگی اساتید واحد کرمان

حجت‌الاسلام طالبی دارابی: همه افراد باید جوابگوی حرف و عمل خود باشند

کارگاه آموزشی ویژه استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با عنوان بیقراری‌های مدرنتینه برگزار شد.
کد خبر : 178589

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، حجت الاسلام باقر طالبی دارابی در ساعت فرهنگی با موضوع بی‌قراری‌های مدرنیته که با حضور استادان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد، اظهار کرد: مدرنیته را نمی توان یک جا مثبت و جای دیگر منفی دانست و فرآیند اجتماعی تحولات مدرن و از سی سال گذشته در غرب رواج یافته است.


دارابی تصریح کرد: باید توجه داشت که چه منابعی برای مدرنیته وجود دارد و این منابع تا چه میزان می تواند برای ما نگرانی ایجاد کند. در دنیای مدرن کنونی و با پیشرفت تکنولوژی همه افراد باید جوابگوی حرف و عمل خود باشند و مسئولیت آن را بپذیرند.



این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در بیشتر جوامع فردگرایی قابل پذیرش نیست، اظهار کرد: اولین بی قراری مدرنیته را می توان فردگرایی دانست و در این نوع سبک زندگی افراد کل زندگی خود را معطوف به خود می دانند و از اجتماع را ناظر بر اعمال خود نمی پذیرند.


وی با بیان اینکه مردم حق آزادی عقیده دارند، می توانند انتخاب انجام دهند و مسیر زندگی را انتخاب کنند، تصریح کرد: یکی از پیامدهای فردگرایی این است که انسان ها براساس یک موضوع مقدس دیگر نمی توانند خودشان را فدا کنند و خودشان را از هر چیزی با ارزش تر می دانند.


دارابی خاطرنشان کرد: در عصر کالای یکبارمصرف زندگی می کنیم و انسان ها از محیط اطراف خود شکایت دارند. وقتی اهداف انسان ها مادی می شود انگیزه ها از اهداف معنوی فاصله می گیرد و اختیارات و اراده ما را محدود می کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: کرمان واحد کرمان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته