امروز دهها برند افتخارآمیز ایرانی در حوزه لباس داریم
به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، قبادی با بیان این مطلب گفت: محصولات فرهنگی زمانی موثر واقع میشوند، که شکل مادی به خود بگیرند و اگر این فاصله به وجود بیاید، طبیعی است که کپی کاری در حوزه هنری وفرهنگی متداول شده و مانع رشد توانمندی داخلی میشود.
وی ادامه داد: این فعالیتهای فرهنگی کمک میکند که به فرهنگمان شکل مادی و ملموس بدهیم و مزیت عینی شدن به آن ببخشیم.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس جشنواره نقش تنپوش را از رویدادهای مهمی برشمرد که توانسته است هنر و فرهنگ را از حوزه فرهنگی به شکل مادی و محصول تبدیل کرده و زمین بهرهمندی مردم را از این محصولات را فراهم کرده است.
قبادی ارسال بالای اثر به دبیرخانه این جشنواره را ارزشمند دانست و گفت: اگر چند سال قبل میخواستیم نام چند برند ایرانی را ببریم به راستی برند مطرحی وجود نداشت اما در حوزه مد و لباس اکنون میتوانیم از دهها برند خوب نام ببریم و بگوییم که حضور هر کدام از این برندها مایه افتخار و تأثیرگذار است.
وی افزود: توانستهایم درصد زیادی از وعده کاربردی شدن محصولات را در شکل انبوه عملی سازیم و در این جشنواره نیز ۵ طرح اول این جشنواره مورد حمایت قرار گرفته و هر طرح در مرحله اول به تیراژ ۵۰۰ عدد تولید خواهد شد.
قبادی با اشاره به خطر کپی سازی و کپی کاری در حوزه مد و لباس، تصریح کرد: برگزاری این جشنوارهها میتواند هویتسازی فرهنگی را در پی داشته باشد و هم زمینه خلاقیت و نمایش توانمندیهای را ایجاد کند.
وی حضور صنعتگران و برندهای موفق ایرانی را در این جشنوراه تاثیرگذار خواند و افزود: امروز میتوانیم با افتخار از فعالیت دهها برند ایرانی نام ببریم که در این حوزه فعال هستند و این نشان از رشد و توسعه مدو لباس در چند سال اخیر دارد.
انتهای پیام/