دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1396 - 10:57
در گفت‌وگو با آنا؛

نوازی: حذف العین سخت اما شدنی است/ جوانان استقلال باهوش باشند تا نتیجه بگیرند

کاپیتان پیشین تیم استقلال گفت: استقلال باید مقابل العین خیلی هوشیار بازی کند و مراقب ضدحملات این تیم اماراتی باشد.
کد خبر : 178569

محمد نوازی در خصوص پیروزی استقلال مقابل التعاون و صعود این تیم به مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار ورزشی آنا، گفت:‌ «بازی خوبی از سوی هر دو تیم دیدیم. حریف عربستانی برای حذف نشدن تلاش زیادی کرد اما بازیکنان استقلال به خوبی توپ و میدان را در اختیار داشتند و به گل برتری هم رسیدند. به نظرم روی یک غفلت بازی مساوی شد اما در نیمه دوم بازی هوشیارانه تیم استقلال جواب داد و این تیم با زدن گل دوم و حفظ نتیجه برنده از رمین مسابقه خارج شد.»


او افزود: «این پیروزی حاصل تلاش کادرفنی و بازیکنان تیم بود که به خوبی از سد نماینده عربستان گذشتند و حالا می‌توانند در مرحله بعدی به دنبال صعود به جمع 8 تیم برتر آسیا باشد. خوشبختانه حریف استقلال تیمی اماراتی است و بازی رفت در ورزشگاه آزادی است و استقلال از نعمت تماشاگر محروم نیست. در بازی برابر التعاون استقلال از نعمت تماشاگر محروم بود و بازی لذت بخش نبود.»


کاپیتان سابق استقلال با بیان اینکه این تیم می‌تواند العین را حذف کند، بیان کرد: «بازی‌ها به صورت رفت و برگشت است و استقلال در بازی رفت از حمایت هواداران خود بهره می‌برد. البته العین حریف سرسختی است و شرایط مالی آنها قابل مقایسه با استقلال نیست. با این حال مطرح بودن ما نسبت به حریف اماراتی می تواند از لحاظ روحی شرایط را به سودمان کند. استقلال باید خیلی هوشیار بازی کند و مراقب ضدحملات حریف اماراتی باشد. کلا تیم‌های عربی راه پیروزی‌شان برابر تیم‌های ایرانی در سال‌های اخیر استفاده مفید از ضد حمله بوده است.»


وی ادامه داد: «العین امارات برابر ذوب‌آهن هم به خوبی از حربه ضدحمله استفاده کرد و در پایان با نتیجه 3 بر صفر برنده شد. استقلال برابر این حریف باید ضمن مراقبت ویژه از مهاجمان حریف و ممانعت از رساندن پاس هافبک‌های حریف به مهاجمان مانع ایجاد ضدحمله شود و البته در حملاتی که دارد با استفاده از کناره‌ها، نفوذ به عمق و شوت‌های مناسب از پشت محوطه جریمه استحکام دفاعی حریف را برهم بزند و به گل برسد. استقلال با ایجاد تفاضل گل می‌تواند در بازی برگشت به خوبی حریف را کنترل کند و به جمع 8 تیم برتر صعود کند. البته شاگردان منصوریان باید مراقب باشند که در تهران گل نخوردند تا در بازی برگشت به دردسر نیفتند.»


نوازی تاکید کرد: «عرب‌ها استاد جنگ روانی هستند و با اتلاف وقت سعی می‌کنند تیم مقابل را اذیت کنند. بازیکنان جوان استقلال باهوش باشند و اسیر حاشیه‌سازی العینی ها نشوند. برتری روحی روانی بازیکنان استقلال کلید شکست نماینده امارات است.»


هافبک سابق استقلال درباره کیفیت فنی تیم استقلال در لیگ شانزدهم گفت: «استقلال در فصل قبل به دو بخش تقسیم می‌شود. در مرحله اول اینکه این تیم نتوانست در یارگیری ابتدای فصل خوب عمل کند و در نیم‌فصل اول نتایج خیلی خوبی نگرفت. بخش دوم زمانی است که این تیم ناچار شد به جوانان خوبی نظیر محسن کریمی، بهنام برزای، فرشید اسماعیلی، امید نورافکن و زکی زاده اعتماد کرد و با تفکرات مثبت علیرضا منصوریان از پایین جدول خود را به رده نایب قهرمانی رساند. بدون شک اگر بازیکنان در چند بازی غفلت نمی‌کردند حتی قهرمانی هم دور از دسترس نبود.»


نوازی درباره افت بازیکنانی که پس از یکی دو فصل درخشش دیگر در خدمت تیم نیستند، اظهارداشت: «بیشتر این بازیکنان به‌خاطر اینکه دور و برشان شلوغ می‌شود تمرکز خود را در تمرین و مسابقه از دست می‌دهند و بازی با کیفیت همیشگی را ارائه نمی‌دهند. مسلما بازیکنی که در استقلال و پرسپولیس کم‌کاری کند خیلی زود از سوی هواداران طرد می‌شود چون آنها در سرما و گرما تیم را حمایت می‌کنند و به نوعی صاحب اصلی تیم هستند. فوتبالیست‌ها باید در نظر بگیرند که وضع مالی آنها نسبت به بازیکنان دهه 60 و 70 خیلی بهتر است و دغدغه مالی ندارند. بنابراین باید از عمر فوتبالی‌شان استفاده کنند و در خدمت تیم باشند تا در سطح ملی هم افتخارآفرین شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته