دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 10:51

اختراعی که همه چیز را به ماوس و کیبورد تبدیل می‌کند + ویدئو

مکی‌مکی گو (Makey Makey Go) نام وسیله‌ای است که با استفاده از یک USB و یک رابط سوسماری می‌تواند تقریبا هر چیزی را که فکرش را بکنید به ماوس و کیبورد تبدیل کند.
کد خبر : 17852

به گزارش آنا به نقل از Engaget، وسیله‌ای که مبتکرانش آن ‌را مانند اختراع قبلی خود مکی‌مکی با پسوند گو نام گذاشته‌اند، پس از اتصال به هر وسیله یا ماده‌ای، ضربات وارد شده بر آن ‌را ثبت و به سیگنال رایانه‌ای تبدیل می‌کند که از راه یک کانکتور USB که شبیه فلش مموری است، دستور را به‌صورت کلیک به رایانه منتقل می‌کند.


اگر به دنبال کاربردی برای این وسیله هستید بهتر است این موارد را تصور کنید، کلیدی که با ضربه روی میز دوربین را زوم می‌کند یا عکس می‌اندازد، کلید اسپیسی که با دفترچه شما کار می‌کند یا رختخواب گربه‌ای که یک تماس اسکایپ را آغاز می‌کند و حتی یک تکه فویل آلومینیومی که به شکل شمشیر درست کرده‌اید و تعداد ضربات به حریف را می‌شمارد.



حال اگر شما هم ایده‌ای برای استفاده از این وسیله دارید کافی ا‌ست بتوانید 19 دلار هزینه کنید تا ایده‌تان عملی شود.


سازندگان گو این وسیله را نسبت به نمونه قبلی که مکی‌مکی نام داشت ارتقا داده‌اند؛ به عنوان مثال نمونه تازه تنها روی یک سوژه متمرکز است. اما اگر می‌خواهید کلیدهای دیگری نیز داشته باشید یا دو نفره بازی کنید، کافی ا‌ست یک ست دیگر از این وسیله را به همان رایانه وصل کنید. امکان هک کردن این وسیله بسیار پایین آمده است و شکل ظاهری آن نیز از یک کیت الکترونیکی نه‌چندان جذاب به یک فلش مموری زیبا تبدیل شده است.


مکی‌مکی‌گو نیز مانند هر محصول دیگری تکیه بر فروش بالا و تولید انبوه دارد تا بتواند خود را جمع و جور کند. مخترع این طرح مبلغ 10 هزار دلار را به‌عنوان هدف برای فروش این محصول تعیین کرده است و باتوجه به اینکه نمونه قبلی موفق به فروش 200 هزار عدد از محصول خود شد، رسیدن به هدف 10 هزار دلاری که فروشی در حدود 5 هزار عدد را نیاز دارد، کار چندان مشکلی به‌نظر نمی‌رسد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته