دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1396 - 07:17
فصل فوتبالی ایران امشب پایان می‌رسد

جدال تراکتور و نفت درفینال حذفی/ دایی از روی سکو به دنبال جام قهرمانی

فینال جام حذفی امروز در شرایطی برگزار می‌شود که علی دایی نمی‌تواند تیمش را از روی نیمکت هدایت کند.
کد خبر : 178513

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، دیدار نهایی جام حذفی فصل 96-95 ساعت 20:30 امشب در ورزشگاه نفت‌وگاز اروندان خرمشهر میات نیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت‌تهران برگزار می‌شود. برنده این دیدار به طور حتم دومین نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده خواهد بود و به همین دلیل هر دو تیم تلاش خواهند کرد تا بهترین بازی فصل خود را ارائه دهند.


تراکتورسازی:


شاگردان امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر شروع خوبی داشتند اما سیرنزولی این تیم به خصوص در نیم‌فصل دوم باعث شد تا آنها به جای قهرمانی در لیگ حضور در رتبه سوم را تجربه کنند. شاید آنها خوش‌شانس بودند که مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی زمانی برگزار شد که این تیم در روزهای خوبی قرار داشت و توانست ذوب‌آهن را در فولادشهر اصفهان حذف کند. سرخ‌پوشان تبریزی که پنج‌شنبه هفته پیش توانستند نفت را با گل دقایق پایانی ادینیو ببرند در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند. چندین بازیکنان پس از مسابقه علیه مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی مصاحبه کردند و خواستار دریافت مطالبات مالی‌شان شدند. آنها در طول هفته هم به صحبت‌های خود ادامه دادند و کاری کردند تا باشگاه جوابیه رسمی به آنها بدهد.


به‌رغم همه اعتراض‌ها اما تراکتوری‌ها تمرینات خود را تعطیل نکردند و آماده مسابقه با نفت‌تهران هستند. آنها می‌دانند که با پیروزی در این بازی آسیایی می‌شوند و البته که نرسیدن به جام قهرمانی همه زحمات‌شان را برباد می‌دهد؛ چون تیمی که نایب‌قهرمان جام حذفی می‌شود هیچ پاداشی نمی‌گیرد و تفاوت خاصی با تیم‌هایی که در مراحل قبلی حذف شده‌اند، ندارد. تراکتوری‌ها در این بازی جاسم کرار را در اختیار ندارند و او محروم است اما دیگر بازیکنان تیم می‌توانند بازی کنند که در میان آنها لوسیانو ادینیو که تک گل آخرین دیدار تراکتور را وارد دروازه نفت‌تهران کرد، قصد دارد پس از این بازی برای همیشه با سرخ‌پوشان تبریزی و فوتبال ایران خداحافظی کند. امیر قلعه‌نویی که سابقه 5 قهرمانی در لیگ برتر را دارد جام حذفی را با استقلال برده است و دوست دارد باز هم تجربه قهرمانی در جام حذفی را لمس کند.


تراکتور در صورت برتری برابر نفت‌تهران برای دومین بار قهرمان جام حذفی می‌شود و این موضوع می‌تواند شور و حرارت خاصی را به پرشورها هواداران دو آتشه این تیم بدهد. اولین قهرمانی تراکتور در جام حذفی با لوییز اولیویرا پرتغالی رقم خورد و حالا قلعه‌نویی می‌خواهد بعد از 3 فصل حضور روی نیمکت تراکتورسازی اولین جام را به هواداران تبریزی هدیه بدهد.



نفت‌تهران:


بی پولی را باید بزرگترین مشکل دومین فینالیست جام حذفی دانست. تیم نفت تهران این فصل در بدترین شرایط ممکن لیگ برتر را به پایان برد. در طول فصل بازیکنان بارها تمرین نکردند و حتی اعلام کردند که حاضر نیستند به بازی‌های‌شان ادامه دهند. با این وجود دردسرهای مالی نفتی‌ها حل نشد و این تیم لیگ برتر را با ایستادن در رده نهم به پایان رساند. علی دایی که بارها نسبت به وضعیت بد مالی تیمش اعتراض داشته در آخرین مصاحبه‌های خود رسما اعلام کرد که اصلا نمی‌داند طرف حساب او چه کسانی هستند و چگونه می‌تواند مشکل مطالبات مالی تیمش را حل کند.


نفتی‌ها که در هر دو بازی لیگ برتر خود برابر تراکتورسازی مغلوب این تیم شده‌اند حالا برای شکست طلسم پیروزی برابر تیم سوم جدول قصد دارند اولین قهرمانی در جام حذفی را به دست آورند. آنها یک بار به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند اما در آن بازی مغلوب ذوب‌آهن شدند و این بار می‌خواهند هر طور شده قهرمان شوند. آنها در راه رسیدن به فینال تیم‌های خوب استقلال و سپاهان را از پیش رو برداشتند و برای عبور از تراکتورسازی انگیزه بالایی دارند. اگرچه تیم نفت تهران از لحاظ فنی هم برای شکست تراکتور با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. احمد آل نعمه، عباس بوعذار و توحید غلامی و شاید مطهری بازیکنانی هستند که به دلیل محرومیت نمی‌توانند تیم‌شان را در فینال حذفی همراهی کنند. ضمن اینکه میلاد فخرالدینی و امیر ارسلان مطهری هم به دلیل مصدومیت غایب هستند. اتفاق بدتر اینکه علی دایی هم از نشستن روی نیمکت محروم است و باید از روی سکو تیمش را هدایت کند. این مسئله به ضرر زردپوشان تهرانی است و می‌تواند کمک زیادی به تراکتورسازی کند.


اگرچه نفت‌تهران تا به حال قهرمان جام حذفی نشده اما نباید فراموش کرد علی دایی سرمربی این تیم می‌تواند با فتح جام حذفی 96-95، سومین جام حذفی خود را بالای سر ببرد. او پیش‌تر دو بار با پرسپولیس به قهرمانی این رقابت‌ها رسیده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته