دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 10:34
اسحاق جهانگیری:

باید تحت هر شرایطی آب به استان یزد منتقل شود

معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت یازدهم مهمترین تصمیمات را با حمایت‌های مقام معظم رهبری در حوزه آب گرفته است و باید تحت هر شرایطی آب از فلات مرکزی و حوزه خلیج فارس و دریای عمان به استان یزد انتقال یابد و مطالعات کارشناسی طرح انتقال آب تا چند ماه آینده پایان خواهد یافت.
کد خبر : 17844

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، جلسه شورای اداری استان یزد با حضور معاون اول رئیس جمهوری و معاونین وی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، استاندار یزد، معاونین استاندار، مدیران کل ستادی و اجرایی استان، فرمانداران، ائمه جمعه، اعضای شورای اداری استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی و صنعتگران در استان در سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد.


معاون اول رئیس جمهوری در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سومین شهیدمحراب آیت ا... صدوقی (ره) و مرحوم آیت ا... سیدروح ا... خاتمی، درگذشت والده و همشیره رئیس جمهوری پیشین جمهوری اسلامی ایران را به خاندان خاتمی و صدوقی تسلیت گفت.


وی ادامه داد: شرایط ایران پس از تحریم شرایطی است که هجوم شرکت‌های خارجی برای کار در ایران بسیار زیاد خواهد بود و ما برای سرمایه‌گذاران خارجی در ایران برنامه خواهیم داشت.


وجود ظرفیت های و استعدادهای فراوان در استان یزد


جهانگیری استان یزد را در بسیاری از شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف سرآمد استان‌های دیگر دانست و گفت: باید کار، تلاش، سختکوشی، آینده‌نگری، بلندپروازی، صداقت، دیانت، امانت داری، تدین و قناعت مردم یزد الگویی برای مردم سایر استان‌ها باشد و با برگزاری همایش‌ها و سمینارها دانش، فناوری و تجربیات مردم یزد را به سایر استان‌ها معرفی کنیم تا مشخص شود مردم این استان چه فعالیت‌هایی انجام داده‌اند که این استان را از نظر شاخص‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون در رتبه اول قرار داده‌اند.


وی منابع طبیعی و معادن استان یزد را نیز جزء معادن استثنایی کشور خواند و گفت: معادن سنگ آهن، فسفات، سرب و روی و موادمعدنی این استان به لحاظ ارزش و تنوع در کشور بی‌نظیر است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته