دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1396 - 08:49

ترامپ و لاوروف امروز دیدار می‌کنند

یک مسئول عالی‌رتبه آمریکایی گفت رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) در کاخ سفید با وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
کد خبر : 178437

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، سرگئی لاوروف قرار است علاوه بر دیدار با دونالد ترامپ، به دیدار رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود برود و درباره موضوعاتی ازجمله بحران سوریه و افزایش روابط دوجانبه به رایزنی بپردازند.


در این راستا، برنامه دیدار میان لاوروف و تیلرسون که قرار بود در آلاسکا برگزار شود، به‌دلیل احتمال دیدار میان لاوروف با ترامپ در واشنگتن برگزار می‌شود.


طبق گزارش وب‌سایت شبکه العالم، وزارت امور خارجه آمریکا و وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌هایی اعلام کرده بودند تیلرسون و لاوروف امروز (چهارشنبه) در واشنگتن دیدار خواهند کرد. فردای آن روز نیز وزیران امور خارجه دو کشور قرار است در نشست شورای قطب شمال در آلاسکا شرکت کنند.


در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است تیلرسون قصد دارد در دیدار با لاوروف، درباره تلاش‌ها برای ایجاد مناطق عاری از تنش در سوریه ، تامین کمک‌های بشردوستانه برای مردم این کشور و فراهم کردن زمینه حل سیاسی بحران در سوریه گفت‌وگو کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته