دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1394 - 09:32

چه عوامل باعث افزایش قیمت گوشت شده‌اند؟

در حالی که رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزایش هزینه‌های کشتارگاهی را مانع کاهش قیمت گوشت در بازار می‌داند، اما رئیس انجمن کشتارگاه‌های صنعتی افزایش هزینه‌های کشتار را رد می‌کند.
کد خبر : 17843

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه قیمت گوشت در بازار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: قیمت گوشت در حالی نسبت به سال گذشته با افزایش همراه است که قیمت دام زنده بدون تغییر مانده و این امر در پی افزایش هزینه‌های جانبی مانند هزینه‌های کشتارگاهی و همچنین کاهش هزینه‌های آلایش رخ داده است.


علی‌اصغر ملکی افزود: یکی از موارد کاهشی هزینه‌های آلایش به افت قیمت پوست باز می‌گردد که بر این اساس قیمت هر جلد پوست نسبت به سال 92 با کاهش 25 هزار تومانی همراه بوده‌ است.


وی با بیان اینکه قیمت گوشت در هفته اخیر روند کاهشی داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه 31 هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.


همچنین رئیس انجمن کشتارگاه‌های صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با بیان اینکه قیمت خدمات کشتار بر اساس قیمت‌های سال 92 اعمال می‌شود، گفت: زمانی که ظرفیت بسیاری از واحدهای کشتارگاهی خالی است، این واحدها نمی‌توانند شیب افزایش قیمت غیرمنطقی داشته باشند و به همین دلیل نیز هنوز قیمت‌های سال 92 در بسیاری از کشتارگاه‌ها حاکم است.


مجید عزیزیان افزود: در حال حاضر قیمت کشتار هر راس گوسفند در کشتارگاه‌ها 3 هزار تومان، دام سبک 35 هزار تومان و دام سنگین همراه با خدمات آن 40 هزار تومان است.


وی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در کشتارگاه‌ها 23 هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله 19 هزار تومان است، این در حالی است که در بازار عرضه شاهد افزایش قیمت هستیم و سود ناشی از آن به دست واسطه‌ها می‌رسد.


عزیزیان با بیان اینکه در سال گذشته 860 هزار راس دام زنده صادر شد، اظهار کرد: کم‌ترین سودآوری با بیشترین سرمایه‌گذاری را می‌توان در واحدهای کشتارگاهی مشاهده کرد، در حالی که مقابل این موضوع در امور واسطه‌ای مشهود است. از طرفی با صادرات دام زنده بسیاری از واحدهای داخلی با ظرفیت‌های بسیار پایین فعال هستند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دام کشتار گوشت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته