دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1396 - 21:25

والیبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا؛ امیدهای ایران طلایی شدند/ شاگردان سیچلو بر بام آسیا

تیم ملی امید ایران در فینال دومین دوره رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا مقابل ژاپن به برتری رسید و به مقام قهرمانی رسید.
کد خبر : 178413

به گزارش گروه ورزشی آنا، در دیدار نهایی رقابت های والیبال قهرمانی زیر 23 سال آسیا عصر امروز تیم های امید ایران و ژاپن برابر هم قرار گرفتند. در حالی که چنین هزار نفر از علاقه‌مندان والیبال اردبیل پشت درب‌های ورودی سالن مانده بودند، گوش تا گوش سالن پرشده بود. جای سوزن انداختن هم نبود. همه یکصدا تیم ملی ایران را تشویق می کردند. در این شرایط سیچلو و شاگردانش وارد سالن شدند. اسماعیل مسافر، رحمان تقی زاده، سهند الله وردیان، امین اسماعیل‌نژاد، سعید جواهری توانا، جواد کریمی و محمد جواد دلیری ترکیب ایران را در شروع این مسابقه تشکیل می دادند. حمید حمودی، جابر اسماعیل‌پور و بهنام ابراهیمی هم در ادامه برای ایران به میدان رفتند.


در حالی که بازیکنان ایران وژاپن تحت تاثیر جو سالن بودند، نمایش پراشتباهی داشتند و همین موضوع موجب شد تا امتیازهای شروع این دیدار بین دو تیم تقسیم شود. امین اسماعیل نژاد و سهند الله وردیان تلاش می کردند تا از پاس های تمیز جواد کریمی امتیاز بسازند. ژاپن اما در توپ گیری عالی بود و سر تسلیم شدن نداشت. این ست تا امتیازهای بالا ادامه داشت در نهایت بازیکنان ایران که از نظر روانی با تسلط بیشتری کار می کردند با اختلاف دو امتیاز برنده شدند.


در ادامه اما ایشی اوکایی ستاره ژاپنی ها درخشش فوق العاده ای داشتند و به کمک دریافت های خوب و چاشنی شانس تا امتیازهای پایانی پیش رفتند اما در نهایت باز هم 26 بر 24 تسلیم شدند.


در ست سوم اما بازیکنان ایران دیگر سر شوخی نداشتند. در والیبال بهترین حمله سرویس است و سرویس های اسماعیل نژاد در این دیدار کاملا تدابیر ژاپن را بهم می ریخت. ایران در ست سوم روند بازی را در دست گرفته بود. کریمی کامپیوتر تیم ایران بود که به خوبی با پاس‌های فریبنده خود دفاع روی تور حریف را جا می گذاشت. اسماعیل مسافر با اسپک‌های کوبنده خود چاره ای جز تسلیم برای ژاپنی‌ها نمی‌گذاشت.


ایران در نهایت در مسابقه فینال با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای ( 27-25، 26-24 و 25-20) به برتری رسید و قهرمان دومین دوره مسابقات والیبال امیدهای آسیا شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: والیبال ایران
ارسال نظر
قالیشویی ادیب