دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1396 - 15:30

نماینده شاهین شهر خواستار استعفای وزیر آموزش و پرورش شد

نماینده شاهین شهر ضمن انتقاد از اجرای سند توسعه آموزشی یونسکو(2030) آن را ننگین خواند.
کد خبر : 178329

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز _ سه شنبه 19 اردیبهشت ماه_ مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در راستای حفظ شأن مجلس گفت: نمایندگان با رئیس جمهوری مواجه هستند که برنامه‌گریز و گزارش‌گریز است زیرا بر اساس ماده 213 قانون برنامه پنجم توسعه قرار بود هر ساله هنگام ارائه لایحه بودجه رئیس جمهور گزارش پیشرفت برنامه پنجم را ارائه کند اما زمانی که پیگیر دریافت این گزارش شدم فقط یک گزارش مربوط به سال 90 الی 91 وجود دارد.


نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این راستا گزارش سال 92 تا 94 به مجلس ارائه نکرده‌اند که این به معنای نادیده گرفتن حقوق مجلس شورای اسلامی است.


وی ادامه داد: از 83 آیین‌نامه لازم برای اجرای برنامه پنجم توسعه 34 آیین نامه اصلا تهیه نشده که بخواهند آن را اجرایی کنند و این در حالی است که برنامه ششم توسعه را نیز هنوز ابلاغ نکرده‌اند.


حاجی دلیگانی در تذکر به وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه اخیراً دو تخلف توسط وی انجام شده است، افزود: اول اینکه در زمان تصدی وزارتخانه رئیس هیأت مدیره شرکتی بودند که خلاف قانون است و دوم اینکه با کارت بازرگانی شرکت فرعی برای واردات کالا استفاده کرده‌اند که به دلیل گذشت مهلت این کارت فرار مالیاتی محسوب شده و جرم تلقی می‌شود.


نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آموزش و پرورش سند ننگین 2030 سازمان یونسکو که برخلاف منافع کشور است را قبول کرده است از این رو از وزیر آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم خودش استعفا دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته