دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هشدار کارشناس خودرو درباره تردد 400هزار خودرو فرسوده در تهران؛

چکاب نهایی خودروسازان حذف شده است

بی‌کیفیتی در قطعات تنها محدود به سیستم سوخت‌رسانی نیست و ما شاهد خودروهای صفر ارائه شده در بازار هستیم که از همون روزهای اول دارای ایرادات و عیوب فنی فاحش هستند زیرا شرکت ها چکاپ نهایی را حذف شده است.
کد خبر : 178318

علی رضا برنجی کارشناس خودرو درخصوص مسائل کلان شهری و معضل ترافیک در تهران به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: با توجه به اینکه ظرفیت شهر تهران برای تردد خودروهای سواری در حدود 1.5 میلیون خودرو بوده ولی در حال حاضر در حدود 5 میلیون خودرو در این کلان شهر تردد می‌کند.


وی با ارزیابی وجود چنین مشکلی در سطح شهر اظهار کرد: تولید بی‌رویه خودرو و خارج نکردن خودروهای فرسوده از سیستم، عدم استاندارد بزرگراه‌های درون شهری و برون شهری، کمبود شبکه حمل ونقل عمومی، هوشمند نبودن و عدم مدیریت درست در نقاط پر تجمع شهر و پایین بودن سرعت روان ترافیک از مشکلات بزرگ شهری به شمار می‌آید که مضرترین نتیجه آن آلودگی هوا است.


وی افزود: همانطور که می‌دانیم هر چه ترافیک بیشتر باشد میزان آلودگی هوا هم بالاتر می‌رود به طوری که بالای60 درصد از سهم آلودگی هوا مربوط به وسایل نقلیه است.


این کارشناس خودرو تصریح کرد: در حال حاضر از 5میلیون خودرو موجود در تهران، حدود 400هزار دستگاه فرسوده هستند، همچنین 1.5 الی 2میلیون وسایط نقلیه غیر استاندارد و آلاینده نیز در سطح پایتخت در حال تردد است.


برنجی با انتقاد از سیستم های بهبود سوخت در کشور گفت:‌ متاسفانه سیستم بهبود سوخت هم خیلی عملکرد صحیحی تاکنون در بر نداشته و درصد کمی از سوخت مصرفی کشور یورو4 واقعی با کیفیت مناسب است و عمده بنزین مصرفی در سطح یورو 2 است.


این کارشناس خودرو قطعات بی کیفیت را چندان با این موضوع بی ارتباط ندانست و ادامه داد: نکته مهم و قابل توجه در ماجرای آلودگی هوا استفاده از قطعات بی کیفیت حتی در صنعت خودروسازی کشور است؛ آن جا که به جای استفاده از قطعات باکیفیت در سیستم سوخت رسانی و کاتالیست های کنترل آلایندگی خودرو از قطعات بی‌کیفیت و البته ارزان استفاده می‌شود.


وی افزود:‌ این بی‌کیفیتی در قطعات تنها محدود به سیستم سوخت‌رسانی نیست و ما شاهد خودروهای صفر ارائه شده در بازار هستیم که از همان روزهای اول دارای ایرادات و عیوب فنی فاحش هستند زیرا شرکت ها چکاپ نهایی را حذف کردند.


برنجی تاکید کرد:‌ شرکت‌ها موظف‌اند 3درصد از فاکتور فروش خودرو را صرف خدمات پس از فروش اما ما شاهد همچین اتفاقاتی در ایران نیستیم به طوری که مردم نارضایتی 99درصدی از خدمات پس از فروش و نمایندگی های مجاز دارند و عملکرد تنها یک دهم درصد از این نمایندگی ها در حد رتبه یک است.


وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر اعتراضات مبنی بر کمبود یا نبود قطعات یدکی است، همچنین بی کیفیت بودن قطعات و هزینه تراشی و عدم رفع ایراد بعد از تعمیر نیز از مشکلات دیگر خدمات پس از فروش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته