دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1396 - 15:03

العبادی اعلام کرد: آغاز عملیات گسترده در مرزهای عراق و سوریه

نخست‌وزیر عراق از آغاز عملیات نظامی گسترده در غرب الانبار و نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه خبر داد.
کد خبر : 178307

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه الحیات، هم‌زمان با پیشروی محتاطانه ارتش عراق در محله‌های غربی موصل، حیدر العبادی در کنفرانسی مطبوعاتی در مرکز فرماندهی عملیات فرات میانی در استان کربلا از آغاز عملیات نظامی گسترده‌ای در غرب الانبار و در نزدیکی مرز با سوریه خبر داد.


الحیات به‌نقل از برخی منابع اعلام کرد دستگاه مبارزه با تروریسم عراق ماموریت یافته است تا بخش قدیمی موصل را با همکاری نیروهای ویژه فرانسوی آزاد کند. این ماموریت به‌دلیل شکست نیروهای پلیس فدرال در آزادسازی بخش قدیمی، به دستگاه مبارزه با تروریسم محول شد.


العبادی در این کنفرانس خبری که شب گذشته (دوشنبه) در کربلا انجام شد، درباره عملیات نظامی در عراق گفت: «مرزهای عراق از سمت سوریه در تسلط داعش هستند و ما تلاش می‌کنیم تا مانع از حملات داعش به نیروهای امنیتی خود شویم و مرزها را امن سازیم.»


نیروهای مشترک عراقی از صبح روز گذشته (دوشنبه) عملیات گسترده خود را در حومه رطبه در غرب الانبار آغاز کرده‌اند. منابع نظامی گفتند: «این عملیات با مشارکت نیروهای ارتش، پلیس، حشد الشعبی (بسیج مردمی) و عشایر عراق انجام می‌شود و دستگاه مبارزه با تروریسم و گارد مرزی با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در آن مشارکت دارند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته