دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1396 - 16:36

اخبار دانشگاه؛ از تریبون آزاد تا جشنواره قرآنی و نمایشگاه محصولات فرهنگی

معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد بیله‌سوار مغان با محصولات فرهنگی دانشجویان در نمایشگاه محصولات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل شرکت کرد.
کد خبر : 178281


به گزارش آنا، در این نمایشگاه انواع تابلوهای فرش، گلیم، عروسک، نقاشی، لباس‌های محلی، اشعار، کتاب، مقام‌ها و کاپ‌های ورزشی کسب شده از سوی دانشجویان و آثار فاخری از دانشجویان و عکس‌ها و آثار تاریخی شهرستان بیله‌سوار مغان در بنرهای متعدد به نمایش گذاشته شد.


دکتر ظاهر سپهریان معاون فرهنگی و دانشجویی واحد بیله‌سوار مغان از برگزاری نمایشگاه‌های استانی و کشوری در زمینه‌‌های متنوع فرهنگی در سال جاری خبر داد و از دانشجویانی که با خلق آثار ارزنده در برپایی نمایشگاه‌ها فعالیت دارند قدردانی کرد.


گرامیداشت مقام استاد


دکتر علیرضا اسلامی رئیس دانشگاه آزاد در ماسال مراسم گرامیداشت مقام استاد و سالروز شهادت استاد مطهری که با حضور اساتید هیات علمی و استادان حق التدریس این واحد دانشگاهی برگزار شد، گفت: شهید مطهری خدمات بسیار زیادی به جامعه علمی کشور داشته، او در زمینه های زیادی قلم زد، سخنرانی و روشنگری کرد. او از جمله کسانی بود که سعی کرد فضای خالی بین حوزه و دانشگاه را پر کند و با مخاطبینی کار داشت که هم می‌خواستند عالم باشند و به مسایل روز آگاه و هم دغدغه و نگرانی نسبت به حیات معنوی خود و عمل به چارچوب شریعت داشتند.


حجت الاسلام سیدشفیع شفیعی مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز ماسال نیز دغدغه‌های معیشتی معلمان و استادان را قابل تامل دانست و از مسئولان خواست تا به این مقوله نگاه و توجه ویژه داشته باشند.


در پایان این مراسم از سوی هیأت رئیسه به رسم یادبود به استادان برجسته این مرکز دانشگاهی لوح و سپاس اهدا شد.


تریبون آزاد


با نزدیک شدن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا تریبون آزاد با موضوع انتخابات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا برگزار شد.


دانشجویان در این برنامه با مطرح کردن دغدغه‌ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات، در مورد کاندیداها به بیان مشکلات اقتصادی و انتظارات قشر دانشجو از رئیس جمهور منتخب پرداختند.


این تریبون آزاد در فضایی آزاد و سالم و با رعایت احترام به سلیقه های مختلف با همت اعضای تشکل دانشجویی وحدت نو اندیشان بیضا برگزار شد.


قدردانی از جوانان


مراسم قدردانی از جوانان منتخب واحد رودهن به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در مسجد پیامبر اعظم(ص) با حضور حجت الاسلام سراج رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر فاطمی پور معاون آموزشی مدیران و رئیس اداره فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی برگزار شد.


در این مراسم از استاد جوان دکتر محسن آدابی عضو فعال پژوهشکران جوان واحد با ارائه10 مقاله ISI و 5 مقاله ISC و 5 کنفرانس در کشورهای ترکیه و مالزی (با موضوعات فنی مهندسی ومکانیک)، سروش محمدی کلهری (عضو فعال پژوهشگران جوان واحد با10مقاله ISI و ISC و 3 کنفرانس علمی) و دانشجویان جوان با عنوان‌های قهرمانی جهان و آسیایی، احسان روز بهانی، شایگان اسفندیاری و نادر رخشان و همچنین از عبدالمالکی فعال کانون‌های دانشجویی، با اهدای لوح و جوایز قدردانی به عمل آمد.


جشنواره قرآنی


جشنواره قرآنی زلال وحی با حضور راشدی امام جمعه شهرستان چالوس، دکتر قاسم احمدی نماینده مردم منطقه، استاد زندی فرماندار شهرستان چالوس، دکتر سام دلیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چالوس و جمعی از روسای ادارات شهرستان و با حضور گسترده علاقه‌مندان و صاحب‌نظران در هفت محور سبک زندگی اسلامی، جامعه آرمانی از منظر قرآن، مدیریت اقتصاد از منظر قرآن، خانواده و قرآن، حقوق بشر و قرآن، هنر و قرآن ،هنر و معماری اسلامی در سالن همایش این واحد دانشگاهی برگزار شد.


60 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که در دو مرحله داوری 10 مقاله امتیاز سخنرانی 29 مقاله امتیاز پوستری و 10 مقاله امتیاز چاپ را به دست آوردند.


در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که در برپایی این جشنواره همت گماردند به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا شد.


بازدید دانشجویان از نمایشگاه نقشه‌برداری ژئوماتیک


به گزارش خبرگزاری آنا، 20 نفر از دانشجویان رشته نقشه‌برداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت با چند تن از استادان خود از نمایشگاه نقشه‌برداری ژئوماتیک دانشگاه گلستان دیدن کردند.


این بازدید دانشگاهی با هدف تبادل اندیشه، ارائه یافته‌ها و نظریه‌های جدید، کمک به رشد دانش در حوزه دانش و صنعت نقشه‌برداری و رسیدن به خرد جمعی برگزار شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب