دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«ژنرال‌های 13 ساله» به سینماحقیقت می‌آیند

فیلم مستند بلند «ژنرال‌های 13 ساله» ساخته مشترک محمد جعفری و آذر مهرابی با محوریت دیروز و امروز نوجوانان رزمنده‌ دوران دفاع مقدس که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود، در مرحله راف کات قرار دارد تا با پشت سر گذاشتن آخرین مراحل فنی تولید، برای اولین نمایش عمومی تحویل دبیرخانه‌ جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شود.
کد خبر : 178214

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلمبرداری این فیلم مستند در چند مرحله، از اوایل تابستان 95 در استان‌های خوزستان، لرستان، اصفهان، کرمان، یزد و البرز آغاز شد و در اواخر سال، در شهرک دفاع مقدس به پایان رسید و روی میز تدوین محمد جعفری رفت. مستند «ژنرال‌های 13 ساله» هم اینک در مرحله راف‌کات قرار دارد و به زودی آماده نمایش خواهد شد.


مستند «ژنرال‌های 13 ساله» نگاهی دارد به نوجوانان رزمنده‌ دیروز که گروهی از آنان با حضور در جبهه‌ها شهید شدند و عده‌ای دیگر که این روزها در میانسالی، روزگار می‌گذرانند.


گفتنی است که عوامل تولید این فیلم مستند 80 دقیقه‌ای عبارتند از: طرح، پژوهش، تدوین: محمد جعفری؛ کارگردانی: محمد جعفری و آذر مهرابی؛ تصویربردار: هادی امامی؛ صدابردار و مدیریت تولید: سلیم قاسمی؛ صداگذار: حمید قهرمانی، تهیه‌کننده: محمد جعفری؛ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی


محمد جعفری از منتقدان و فیلمسازان باسابقه‌ی سینمای مستند ایران است که از هفته گذشته، فیلم مستند «کارنامه بنیاد کندی» را بر پرده‌ی سینماهای گروه هنر و تجربه دارد. این فیلم درباره‌ی یک آموزگار است که پس از 40 سال برای پیدا کردن شاگردان خود دست به سفر می‌زند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته