دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مصرف سرانه آبمیوه در ایران، یک چهارم استاندارد جهانی است

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبمیوه ایران با بیان اینکه سرانه مصرف آبمیوه در جهان به ازای هر نفر 40 لیتر است، گفت: سرانه مصرف آبمیوه در ایران تنها 11 لیتر است.
کد خبر : 17821

ولی‌الله داوود آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری‌ آنا با بیان اینکه ما ایرانی‌ها بیشتر به تازه خوری میوه عادت داریم افزود: باید برای بالا بردن میزان مصرف آبمیوه در ایران فرهنگ سازی شود؛ البته این به آن معنا نیست که میزان مصرف تازه‌خوری میوه در کشور کم شود.


وی اظهار کرد: کاهش میزان تولید میوه در باغ‌های کشور نیز موجب شده قیمت انواع آبمیوه چندین بار در سال تغییر کند که خود این مساله زمینه پایین ماندن میزان مصرف آبمیوه را فراهم می‌آورد.


داوود آبادی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان آبمیوه در کشور برای حفظ بازار داخلی تا حد امکان با افزایش قیمت‌ آبمیوه در سال گذشته مقابله کردند، اظهار کرد: با وجود بالارفتن هزینه‌های تولید آبمیوه در کشور که در ابتدای سال جاری با افزایش دستمزدها کلید خورد، همچنان تولیدکنندگان هیچ تصمیمی برای تغییر قیمت محصولات خود ندارند.


وی ادامه داد: گاهی اوقات میزان افزایش هزینه‌های تولید به اندازه‌ای بالا می‌رود که برخی تولیدکنندگان بزرگ و مطرح آبمیوه در کشور نگران ورشکست شدن و تعطیلی واحدهای خود هستند، ولی همچنان به خاطر حفظ بازار قیمت محصولات خود را بالا نمی‌برند.


به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبمیوه، در ایران سالیانه 20 هزار تن آب پرتقال، 4 تا 5 هزار تن آب آلبالو، بین 600 تا 700 میلیون عدد آبمیوه‌ یک لیتری و 1.5 میلیارد عدد آبمیوه‌ یک نفره تولید می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: آبمیوه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته