دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1396 - 10:36

امروز انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی برگزار می‌شود

مردم کره جنوبی امروز برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید خود بعد از رسوایی سیاسی‌ای که منجر به برکناری پارک گئون های، رئیس‌جمهوری سابق این کشور شد، پای صندوق‌های رای رفتند.
کد خبر : 178196

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، شهروندان کره جنوبی روز سه شنبه برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید خود پای صندوق‌های رای رفتند.


با توجه به اینکه بعد از رسوایی فساد در دولت قبلی کره، رای دهندگان کره‌ای مشتاقانه منتظر روی کار آمدن یک دولت جدید هستند، احتمالا میزان مشارکت در این انتخابات بالا خواهد بود.


اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای در این انتخابات رخ ندهد، موون جائه این، نامزد لیبرال که خواهان اتخاذ رویکردی معتدل‌تر در قبال کره شمالی، انجام اصلاحات در شرکت‌های بزرگ خانوادگی و همچنین افزایش هزینه‌کرد دولت برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر است، پیروز این انتخابات خواهد بود.


این انتخابات به خلاء چند ماهه نبود رئیس قوه مجریه در این کشور خاتمه خواهد داد. پارک گئون های، رئیس‌جمهوری سابق به دلیل اتهاماتی در زمینه ارتشاء و سوء استفاده از قدرت، در ماه مارس (اسنفد) کنار گذاشته شد.


خانم پارک هم اکنون در زندان به سر می‌برد و منتظر محاکمه است، اما ارتکاب هر گونه عمل خلاف قانون را رد می‌کند. به نوشته رسانه‌های کره‌ای، وی تصمیم گرفته در این انتخابات شرکت نکند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته