دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1396 - 15:12

رویدادهای دانشگاهی؛ از مانور امداد و نجات تا آموزش پروپوزال نویسی

مسابقات پرتاب دارت و طناب‌کشی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران در دو بخش خواهران و برادران به میزبانی واحد رامسر در اردوگاه شهید چمران این شهرستان برگزار شد.
کد خبر : 178138

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در رقابت بخش خواهران 6 تیم در پرتاب دارت و 5 تیم در طناب‌کشی حضور داشتند که در پایان تیم ساری توانست در پرتاب دارت و طناب‌کشی با غلبه بر حریفان خود مقام نخست مسابقات را به خود اختصاص دهد .


در بخش آقایان که با حضور 9 تیم در طناب کشی و 8 تیم در پرتاب دارت برگزار شد و در پایان در بخش پرتاب دارت تیم های ساری، چالوس و رامسر و در طناب کشی تیم های نوشهر، ساری و محمودآباد به ترتیب توانستند مقام های اول تا سوم این رقابت ها را کسب کنند.



مسابقات قرآن و عترت


مرحله مقدماتی بیست و دومین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشجویان، اساتید و کارمندان با حضور داوران برجسته استانی در سالن اجتماعات شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد با استقبال بسیار بالای متقاضیان برگزار شد.


معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه در حاشیه برگزاری مسابقات گفت: این مسابقات در راستای بخشنامه معاونت دانشجویی و فرهنگی سازمان مرکزی و در قالب سرفصل های تعیین شده برگزار می شود.


دکتر ولی اله کوهدار افزود: در مرحله درون واحدی مسابقات شفاهی دانشجویان در چهار رشته ترتیل، تحقیق، حفظ و اذان در دو بخش خانم‌ها و آقایان با تعداد 20 نفر شرکت‌کننده در بخش استادان 6 نفر و در بخش کارمندان نیز 15 نفر شرکت کننده برگزار شد.


از بین شرکت‌کنندگان در این مرحله افرادی که بتوانند حداقل امتیاز که 70 از 100 است را کسب کنند به مسابقات شفاهی قرآن و عترت استان البرز که در واحد کرج برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.


دانشجوی دانشگاه آزاد بر فراز دماوند


سیدمحمد رضایی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بر فراز قله دماوند نام دانشگاه را برافراشت.


رضایی موفق شد از جبهه جنوبی قله دماوند را فتح کند و قله شکوهمند و زیبای دماوند استواری این دانشجوی دماوندی را در بالای قله خود دید.


این صعود دو روز به طول انجامید و این دانشجوی سختکوش رشته ارتباطات به تنهایی قله دماوند را فتح کرد.


کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی


کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی ویژه دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر برگزار شد.


مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر اظهار کرد: «کارگاه آموزشی پروپوزال نویسی با هدف آشنایی با ساختار و نحوه نگارش پروپوزال ویژه دانشجویان فنی و مهندسی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در سالن جابربن حیان دانشکده مهندسی شیمی این واحد برگزار شد.»


دکتر حمید نیل‌ساز بیان کرد: «مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با هدف ارتقای سطح علمی و توانمندی‌های عملی دانشجویان، جوانان و اقشار مختلف جامعه از طریق برگزاری دوره‌های تخصصی و کاربردی راه‌اندازی و به ارایه خدمت می‌پردازد.»


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد ماهشهر خاطرنشان کرد: «در این دوره آموزشی که تدریس آن را دکتر روزبه علیپور عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک این واحد بر عهده داشت تعداد 25 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی شرکت کردند که گواهی معتبر پایان‌دوره آن نیز برای آنها صادر خواهد شد.»


جشن ولادت امام زمان(عج) و روز جوان


به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی (عج) و حضرت علی اکبر و روز جوان مراسمی با حضور جمعی از دانشجویان در سالن اجتماعات علامه شهیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بروجرد گفت: «انتظار در احادیث متعدد شیعه از افضل عبادات و برترین اعمال شمرده شده است.»


جعفر حیدری افزود: «انتظار کشیدن و منتظر ماندن یکی از وظایف امروز همه ماست. امام زمان (عج) در جمع ما حاضر است. اما چیزی که مسلم است غیبت ما در نزد امام است و ما همراه امام نیستیم.»


در این مراسم برنامه‌های دیگری از جمله مسابقه، مولودی خوانی، تئاتر، طنز، شعر و سرود اجرا شد و به کسانی که نامشان مهدی بود جوایزی اهدا شد.


بزرگداشت مقام معلم


همزمان با ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان مراسم بزرگداشت مقام معلم در واحد رفسنجان برگزار شد


در این مراسم که با حضور مشاور عالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان، استادان، کارکنان و دانشگاهیان برگزار شد، دکتر محسن صفریان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان با تبریک ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان به تفضیل درباره مقام شامخ استاد و معلم سخنانی بیان کرد.


پیش از وی مهندس عظیم محمد خانی معاون آموزشی واحد نیز سخنانی درباره مسایل و موارد آموزشی بیان کرد. در پایان این مراسم نیز با اهدا لوح از استادان این واحد تجلیل به عمل آمد.


گرامیداشت بزرگداشت مقام معلم


سرپرست واحد ملارد با گرامی‌داشت مقام شامخ معلم و تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: «امروز، روز بزرگداشت عزیزانی است که در سنگر علم و دانش، سربازانی با اخلاص و دانشمند تربیت کردند.»


دکتر طاهره میرساردو افزود: «دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز تجلیل از مقام والای استاد و معلم فرصت ارزشمندی برای بزرگداشت نام و یاد آن حکیم فرزانه و بهره گیری از آثار و خدمات علمی وی به جامعه اسلامی و نشر افکار و اندیشه های وی به ویژه در دانشگاه و مراکز آموزش عالی است.»


میرساردو یاد و خاطره شهید مطهری را گرامیداشت و افزود: «شهید مطهری آثار متعددی از خود به جای گذاشت که نقش مهمی در روشنگری جامعه داشته و دارد و باید جوانان از آثار این بزرگواران بیشتر بهره‌مند شوند.»


وی گفت: «در این ایام فرخنده با گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم، صمیمانه‌ترین سپاس‌ها را به همه کسانی که افتخار تدریس و تعلیم به دانشجویان میهن اسلامی دارند و عاشقانه در راستای هدایت نسل جوان خدمت می‌کنند تقدیم می دارم و توفیقات روزافزونشان را از خداوند متعال مسألت می کنم.»


سرپرست واحد ملارد در پایان مراسم با تقدیم گل و لوح از استادان تجلیل و به عمل آورد.


نشست علمی استادان و دانشجویان دانشگاه‌ میبد با استاد دانشگاه بازل سوئیس


جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاههای میبد با پروفسور رینهولد برنهارت استاد الهیات سیستماتیک و رئیس سابق دانشکده الهیات دانشگاه بازل سوئیس در نشستی علمی به مباحثه پرداختند.


حسین اعرافی رئیس واحد میبد، در نشست علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه میبد که با حضور پروفسور رینهولد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد برگزار شد، به عنوان سخنران ویژه این برنامه، همچنین استادان و دانشجویان دانشگاه‌های میبد خیر مقدم گفت.


استاد الهیات سیستماتیک و رئیس سابق دانشکده الهیات دانشگاه بازل سوئیس نیز با ابراز خرسندی از حضور در شهر و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی با قدمت بیش از 7000 سال میبد، به تاریخ کهن ایران اشاره و هدف خود از حضور در ایران را شناخت فرهنگ و دین در اسلام بیان کرد و بر گفتگوهای فرهنگ شرق و غرب تاکید کرد.


پروفسور رینهولد برنهارت خاطرنشان کرد: اسلام هراسی در غرب توسط گروه اقلیتی که دارای قدرت هستند صورت می گیرد.


در این جلسه در زمینه های حجاب در اسلام و مسیحیت، انسان کامل و دیگر موضوعات دینی بحث و تبادل نظر شد.


برگزاری جلسه شورای هماهنگی معاونان سما واحدهای دانشگاهی استان گیلان در واحد رودبار


دکتر فدایی رئیس واحد رودبار در جلسه شورای هماهنگی معاونان سما واحدهای دانشگاهی استان گیلان در واحد رودبار با تشریح عملکرد سما گفت: برنامه بازدید مدارس شهرستان از واحد و سما و بازدید از دستاوردها و امکانات موجود باعث افزایش دانشجو در واحد شد.


دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان نیز با قدردانی از روسای قبلی آموزشکده سما واحد رودبار، از انتصاب عبدالرضا فخردار رئیس جدید سما واحد رودبار آرزوی موفقیت کرد.


دکتر صابری گفت: با پتانسیل موجود در واحدهای سما استان گیلان و امکانات موجود آزمایشگاهی و کارگاهی به توسعه و نوسازی مدارس سما و جذب دانش آموز در مقاطع مختلف تاکید می شود.


صابری افزود: با ارتباطات خوبی که با آموزش و پرورش داشتیم، فعالیت توسعه مدارس در سطح استان وضعیت رضایت بخشی دارد.


وی گفت: با افزایش پیک جمعیتی در استان و با ایجاد رویکرد مشتری مداری و الگوهای خوب در کشور در هدابت تحصیلی به سمت واحدهای سما تاثیرگذار است.


سپس هر یک از روسای واحدهای سما استان گیلان با تبادل نظر از حوزه کاری، به بیان نظر در جذب دانشجو و مدارس سما به تجربه زیستی خود پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته