دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1396 - 08:25
رئیس شورای تخصصی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان عنوان کرد:

اولویت استفاده از استادان تمام‌وقت و مدعو در برنامه‌ریزی آموزشی

رئیس شورای تخصصی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه استفاده از استادان تمام‌وقت و مدعو در برنامه‌ریزی آموزشی در اولویت است، تصریح کرد: معاونان آموزشی واحدهای دانشگاهی استان گیلان باید نظارت کافی بر امر آموزش را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر : 178124

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، دکتر شهاب شریعتی در هفتمین جلسه شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در واحد رشت با توجه به تعداد رشته های فعال در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: اکنون در مقاطع دکتری تعداد 57 رشته و مقاطع کارشناسی ارشد تعداد 189 رشته مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان فعال و دانشجویان در این رشته ها مشغول به تحصیل هستند.



شریعتی تعداد استادان تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را قریب به ٨٩٠ نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد استاد تمام وقت 540 نفر مربی بوده که بر اساس آمارها به مقدار 53 درصد دانشجوی دکتری بوده و در آینده نزدیک هرم هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به مقدار قابل توجهی ترمیم و به سمت استادیار به بالا پیش خواهد رفت.



رئیس شورای تخصصی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نظارت بر کیفیت آموزش در واحدهای دانشگاهی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: معاونان آموزشی واحدهای دانشگاهی استان گیلان باید نظارت کافی بر امر آموزش در واحدها را در دستور کار خود قرار داده و بر مواردی مانند حضور مستمر و منظم استادان در کلاس‌های آموزشی، برگزاری منظم امتحانات پایان نیمسال، اطلاع رسانی منظم و به موقع قوانین و مقررات آموزشی به دانشجویان، رعایت سرفصل های آموزشی و... نظارت مستمر و دقیق داشته باشند.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تصریح کرد: باید در واحدهای دانشگاهی برنامه ریزی آموزشی با اولویت استفاده از استادان تمام وقت و نیمه وقت واحدهای دانشگاهی و استادان مدعو از سایر واحدهای دانشگاهی انجام شود و در موارد خاص که مورد نیاز باشد از استادان حق التدریس استفاده شود.



این مقام مسئول مشارکت استادان در فعالیت های مختلف دانشگاه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: حضور استادان در دانشگاه باعث خواهد شد تا جوابگویی به مطالبات دانشجویی در کمترین زمان ممکن انجام شود و دانشجویان نیز بتوانند برای رفع مشکلات آموزشی پژوهشی خود به استادان حاضر مراجعه کنند.


در پایان هر یک از حاضران در جلسه نظر و پیشنهاد خود را ارائه دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته