دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 12:15

باقرزاده: چرایی جذابیت جرم باید در دانشگاه‌ها مطالعه شود‎

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر گفت: علت کشش و جذابیت وقوع جرم از نکاتی است که باید در حوزه دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر : 17812

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدرضا باقرزاده در نشست تعامل دانشگاه و دادگستری که با موضوع بررسی راهبردهای پیشگیری از وقوع جرم و با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر برگزار شد، بر برگزاری مکرر این جلسات به صورت کارگاهی و تخصصی تأکید و ابراز امیدواری کرد که این‌گونه تعامل آراء و هم‌اندیشی تخصصی منجر به آزاداندیشی جدی و تهیه نظریه‌های ملی و بومی بویژه در بخش نظارت شود.


عضو هیئت امنای دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران جنس نظارت را به دو گروه سخت که مربوط به قوه قضائیه و نرم که مربوط به نهادهای مدنی است، تقسیم کرد.


وی فرایند اصلاح رفتار، تغییر نگرش و تأمین دانش را از جنس نظارت سخت و حاصل شدن دانش، تصحیح نگرش و در خاتمه اصلاح رفتار را در حوزه نظارت نرم برشمرد و گفت: حوزه نظارت سخت و نظارت نرم با فرایندهای کاملا معکوس تکمیل کننده یکدیگرند.


باقرزاده اظهار کرد: در حوزه پیشگیری به لحاظ نوع فعالیت تفاوت عملیاتی و نظرگاهی در حوزه قضا و حوزه عمومی وجود دارد که با ورود و تعامل شورای پیشگیری در دانشگاه‌ها این فاصله تا حد زیادی پرشده است.


وی با ابراز خرسندی از امضای توافق‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در بین دانشگاه‌های کل کشور با اعلام همکاری در این امر پیشتاز است.


باقرزاده یکی از علل وقوع جرم را جذابیت آن دانست و گفت: علت کشش و جذابیت وقوع جرم از نکاتی است که باید در حوزه دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد.


وی افزایش هزینه‌های اجتماعی رخداد جرم و تولید بسته‌های علمی – آموزشی از سوی دانشگاه‌ها را از راهکارهای کاهش جرم برشمرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر اعلام آمادگی کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر با توجه به توانمندی‌های موجود امکان تأسیس یک مرکز دائمی علمی – پژوهشی با رویکرد جرم‌شناسی را دارد.


دادستان قائم شهر هم از باقرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر برای برگزاری این جلسه تشکر و از توفیقات علمی و پژوهشی این دانشگاه در سطح کشور ابراز خرسندی کرد و گزارشی از حوزه مقابله و مبارزه با جرایم در شهرستان قائم شهر ارائه کرد.


عشقی، توجه به اقتصاد وفرهنگ را پیش شرط توسعه همه ارکان جامعه دانست و گفت: امنیت خاص همه اقشار جامعه است که برای رسیدن به آن باید به مقوله پیشگیری توجه زیادی شود.


دادستان قائم شهر از دانشگاهیان خواست تا برای رسیدن به یک نقطه تعامل سازنده و حل معضل جرم برای راهکارهای پیشگیری از جرم به آنها کمک کنند و از اعلام آمادگی هر نوع همکاری این شورا با استادان در حوزه پایان‌نامه‌های تحصیلی و تبادل تفاهم نامه خبر داد.


در خاتمه محمدرضا قدمی فرمانده نیروی انتظامی قائم‌شهر از باقرزاده با اهدای لوح تقدیر تشکر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته