دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهترین دروازه‌بان فوتبال ساحلی جهان: دستکش طلا تقدیم به مردم ایران!

دروازه‌بانی که در سن ٣٣سالگی همچنان به‌عنوان تک‌ستاره تیم‌ملی ایران درچارچوب دروازه می‌درخشد. با عکس‌العمل‌های فوق‌العاده خود درطول جام‌جهانی فوتبال ساحلی ٢٠١٧ توانست علاوه برکسب عنوان سوم به همراه دیگر ملی‌پوشان، به‌عنوان بهترین دروازه‌بان این دوره انتخاب شده و دستکش طلایی را از آن خود کند.
کد خبر : 178116

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از شهروند، در ادامه گفت‌وگو با پیمان حسینی بهترین دروازه‌بان جام‌جهانی فوتبال ساحلی را می‌خوانید:



* در ابتدا از بازی رده‌بندی برایمان بگو که توانستید از ایتالیا انتقام بگیرید؟
ما انگیزه بالایی برای این بازی داشتیم و می‌خواستیم روی سکو برویم. ایتالیا نیاز به تعریف ندارد، چون در رنکینگ جهانی هم یک رده بالاتر از ماست و روی پله چهارم قرار دارد. در دور مقدماتی به این تیم باخته بودیم، اگرچه درهمان بازی هم می‌توانستیم برنده باشیم و غافلگیر شدیم. این‌بار دیگر هیچ‌کدام از بازیکنان ایران به باختن فکر نمی‌کردند و باید هرطور شده، این تیم را می‌بردیم. خدا را شکر که برنده شدیم و برای اولین‌بار روی سکو رفتیم.
* کسب مقام سوم جام‌جهانی بدون‌ شک یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود. خودتان قبل از جام انتظار چنین سکویی را داشتید؟
ما بارها گفته بودیم که هدفمان دراین دوره رفتن روی سکوست. در دوره‌های قبلی تا ٨ تیم پیش رفته بودیم و این‌بار رسیدن به جمع ٤ تیم هم برای ما یک افتخار تاریخی محسوب می‌شد. خداراشکر می‌کنم که شرمنده مردم نشدیم و با مدال به ایران بازمی‌گردیم.
* بعد ازپایان رقابت‌ها به‌عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شدی و احمدزاده هم بهترین بازیکن جام شد.
من بیشتر ازهمه به موفقیت تیم‌ملی فکر می‌کردم و خداراشکر می‌کنم که چنین اتفاق بزرگی برایم رخ داد. به دست آوردن دستکش طلایی جام‌جهانی که بزرگترین رویداد فوتبال ساحلی جهان به شمار می‌رود، بدون‌ شک بزرگترین افتخار درطول تمام دوران بازیگری‌ام بود. احمدزاده هم قطعا لایق عنوان برترین بازیکن جام‌جهانی بود، چون سال‌ها برای رسیدن به این عنوان زحمت کشیده است.
*‌ در بازی با تاهیتی درمرحله نیمه‌نهایی شاید اکثر مردم توقع داشتند برنده شوید اما درپنالتی‌ها هرچقدر ضربات را دفع کردی، بازیکنان پنالتی‌ها را هدر دادند؟
تیم ملی ایران بارها ثابت کرده که بهترین پنالتی‌زن‌ها را دارد و شاید تا به‌حال در جام‌های معتبر ١٠بار کارمان به ضربات پنالتی کشیده شده و قبل از این به هیچ تیمی نباخته بودیم. این‌بار هم خدا به من لطف داشت و توانستم چند ضربه را مهار کنم. خودمان هم باورمان نمی‌شد که بازیکنان اینطور پنالتی‌ها را یکی پس از دیگری هدر می‌دادند. در هرصورت فوتبال است و درضربات پنالتی هم شانس دخیل است. ما دوست داشتیم درفینال با برزیل بازی کنیم اما دچار بدشانسی شدیم و شاید هم قسمت نبود.
* اگر به فینال می‌رسیدید، به نظرت ایران توانایی شکست‌دادن برزیل و ایستادن روی سکوی نخست را داشت؟
ایران یک تیم با شخصیت و سطح بالا در دنیا محسوب می‌شود. ما رنکینگ پنجم دنیا را دراختیار داریم و پیش از این درجام بین قاره‌ای عنوان قهرمانی را کسب کردیم. درهمان مسابقات برزیل، روسیه و ایتالیا را شکست داده بودیم و این‌بار هم مطمئنم اگر به فینال می‌رسیدیم، حریف دست‌وپا بسته‌ای برای برزیل نبودیم و می‌توانستیم تا پای سکوی قهرمانی پیش برویم، اما نشد. خداراشکر که حداقل این مقام سومی را به دست آوردیم و دست پر به ایران برمی‌گردیم.
* حالا که تیم‌ملی فوتبال ساحلی به یک افتخار تاریخی رسیده، چه توقعی از مسئولان دارید؟
به نظرم الان فرصت خوبی برای صحبت‌کردن از کمبودها و گلایه از مسئولان نیست. ما زحمات زیادی کشیدیم و مسئولان هم تا جایی که توانستند امکانات را برای ما فراهم کردند. این تیم سال‌هاست که قدرت خود را به تمام جهان نشان داده اما در جام‌جهانی نتوانسته بودیم روی سکو برویم که با کسب مدال برنز کلکسیون افتخارات فوتبال ساحلی تکمیل شد. طبیعی است که بازیکنان توقع دارند از این پس بیشتر به آنها توجه شود اما هرکاری که کردیم، برای خوشحال‌کردن مردم بوده و این مدال برنز و دستکش طلایی را به آنها تقدیم می‌کنم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته