دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 09:24

رونمایی از خودروی زائربر دانشگاه آزاد اسلامی اسدآباد + تصاویر

خودروی زائربر الکتریکی آدراپانا از سوی اداره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد طراحی و ساخته شد.
کد خبر : 17801

عضو هیئت علمی و مدیر پژوهش واحد اسدآباد به عنوان طراح و مجری این طرح به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: خودروی الکتریکی آدراپانا، به طور کاملا بومی و بر مبنای یک بنچ‌مارک از امکانات خودرویی کشور طراحی و ساخته شده است.



مهندس مهدی عسگری‌کیا افزود: موتور محرک این خودرو از نوع براش لس برق مستقیم با توان ۱۰ کیلو وات است که از سوی چهار باتری ۲۰۰ آمپری کلسیمی تغذیه می‌شود که با هر بار شارژ مسافت ۸۰ کیلومتر را طی خواهد کرد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد نیز در حاشیه رونمایی از این خودروی زائربر به خبرنگار آنا گفت: با توجه به اهمیت طرح‌های اقتصادی دانش‌بنیان و اهتمام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به اجرایی شدن این مقوله، پس از جلسات مختلف در ستاد هماهنگی استان همدان، واحد اسدآباد طرح ساخت خودروی زائربر برقی را ارائه کرد که بحمدالله آن را با موفقیت اجرا کرده و اکنون تصمیم به اخذ استانداردهای مرتبط و بازاریابی اقتصادی برای این طرح دانش‌بنیان را دارد.



ایرج حیدری افزود: تلاش برای توانمندسازی نیروهای انسانی دانشگاه، از مهم‌ترین رسالت‌های ماست که با جدیت آن را دنبال می‌کنیم و در این رهگذر دست تمام پژوهشگران دانشگاهی را می‌فشاریم.


حیدری در پایان از حمایت‌ها و رهنمود‌های ستاد هماهنگی استان همدان قدردانی کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته