دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1396 - 15:06

دلایل شایع درد گردن و شانه

یک متخصص ارتوپدی عنوان کرد: درد مفصل شانه، پارگی زردپی کاف شانه، شانه منجمد و رسوب کلسیم از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که موجب بروز درد در شانه و گاهی در گردن می‌شود.
کد خبر : 178001

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی انجمن ارتوپدی ایران، امیدرضا مومن‌زاده در ارتباط با شایع‌ترین علت درد شانه و کتف اظهار کرد: دردهای مفصل شانه در تمام مردم و به خصوص در بین افراد میانسال و مسن شیوع دارد و صرفا ضربه عامل درد در شانه نمی‌شود.


وی افزود: آناتومی مفصل شانه به صورتی است که ساختمان‌های عبور کننده از آن همچون زردپی ممکن است، دچار التهاب و آسیب شود، بنابراین افرادی که کارهای بالای شانه را زیاد انجام می‌دهند مانند نقاشان ساختمان، ورزشکاران و... فشار زیادی به زردپی‌های کاف گرداننده شانه آنها وارد می‌شود که این امر می‌تواند سبب بروز درد و التهاب در ناحیه شانه شود که این دردها شب و هنگام خواب بیشتر می‌شود.


این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه پارگی این زردپی‌های کاف شانه نیز یکی دیگر از شایع‌ترین بیماری‌های شانه است که منجر به درد، ضعف و خشکی شانه می‌شود، گفت: سوانح و تصادفات رانندگی که باعث شکستگی یا دررفتگی می‌شود نیز می‌تواند باعث ایجاد درد و ضعف در مفصل شانه، آسیب غضروف و پارگی زردپی‌ها و گاهی درد طولانی مدت به‌دلیل ایجاد ساییدگی مفصل شود.


مومن زاده تصریح کرد: بیمارانی که برای درمان به متخصص ارتوپدی مراجعه می‌کنند، به غیر از درد شانه دچار مشکلاتی همچون بی‌حرکتی یا کاهش حرکت مفصل شانه، ضعف و کاهش قدرت نیز هستند.


این متخصص ارتوپدی اظهار کرد: شانه منجمد یکی دیگر از بیماری‌های شانه است که بیشتر خانم‌ها را درگیر می‌کند. شانه منجمد یک بیماری بدون علت است که بیشتر در بیماران دیابتی و تیروئیدی دیده می‌شود.


وی ادامه داد: افرادی که دچار شانه منجمد می‌شوند درگیر علائمی مانند دچار خشکی شانه، کاهش دامنه حرکت و درد قابل هستند، بنابراین درمان آن نیاز به توانبخشی و فیزیوتراپی طولانی مدت و درمان دارویی و گاهی تزریق داروی مناسب در فضای مفصل دارد.


مومن‌زاده با اشاره به اینکه رسوب کلسیم در زردپی مفصل شانه نیز از دیگر مشکلات شانه است، گفت: رسوب کلسیم نیز در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود.


این متخصص ارتوپدی ادامه داد: در تمام مشکلات شانه برای درمان صحیح نیاز به تشخیص مناسب است. جهت تشخیص خیلی از مواقع از روش‌های رادیوگرافی ساده و MRI استفاده می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: فیزیوتراپی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته