دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1396 - 13:05
تجلیل از مقام والای استاد در واحد مشهد

شیخ‌الاسلامی: واحد مشهد رتبه دوم تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه این واحد رتبه دوم و سوم علمی در دانشگاه آزاد اسلامی را داراست، اظهار کرد: سال گذشته بیش از 30 نفر از استادان از مرتبه استادیاری به دانشیاری ارتقا یافتند.
کد خبر : 177936

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم با ابراز خرسندی از اینکه در واحد مشهد بدهی نداریم، اظهار کرد: این در حالی است که بسیاری از واحدهای دانشگاهی دچار بدهی و کمبود بودجه هستند.


وی به طلب 100 میلیارد ریالی واحد مشهد از بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: با وصول این مبلغ طرح های توسعه ای واحد مشهد را اجرایی می کنیم.


رئیس واحد مشهد با تاکید بر اینکه در واحد مشهد زمین اجاره ای نداریم، خاطرنشان کرد: در دوره مدیریت دکتر میرزاده بدون فروش یک متر از زمین های دانشگاه، ساختمان میثاق و پارکینگ مجتمع آموزشی را به واحد مشهد افزودیم.


وی گفت: با توجه به آمار صندلی های خالی دانشگاه های کشور، تعداد دانشجویان واحد مشهد از 28 هزار به بیش از 30 هزار در سال جاری افزایش یافته و در تحصیلات تکمیلی نیز رشته های دکتری از 10 رشته به 50 رشته افزایش یافته و در کارشناسی ارشد نیز شاهد روند رو به رشد رشته ها هستیم.



شیخ الاسلامی از رفع مشکل زمین مجتمع بین الملل گلبهار خبر داد و گفت: تعداد دانشجویان این مجتمع از 700 نفر به 3500 نفر افزایش یافتند که امیدواریم در آینده نزدیک این تعداد به 5 هزار نفر افزایش یابد.


وی با اشاره به جایگاه و اهمیت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در استان یادآور شد: این دانشگاه از جایگاه مناسب و خوبی برخوردار است به طوری که عضو موثر شبکه جامع دانشگاه های خراسان رضوی است و در سال گذشته نیز مدیریت برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش استان به این دانشگاه واگذار شد که با موفقیت برگزار شد.


شیخ الاسلامی با بیان اینکه واحد مشهد رتبه دوم و سوم علمی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی را داراست، اظهار کرد: سال گذشته بیش از 30 نفر از اساتید واحد مشهد از مرتبه استادیاری به دانشیاری ارتقا یافتند که این امر برابر معدل چندین سال گذشته این دانشگاه است.


سال گذشته بیش از 30 نفر از اساتید واحد مشهد از مرتبه استادیاری به دانشیاری ارتقا یافتند که این امر برابر معدل چندین سال گذشته این دانشگاه است

وی رضایتمندی دانشجویان و ارائه خدمات مطلوب به آنها و تفویض اختیار به دانشکده ها برای انجام امور دانشجویی بدون مراجعه به سازمان مرکزی را از برنامه های دیگر انجام شده برشمرد و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر اساتید در اشتغال و درآمدزایی و تربیت دانشجوی کارآمد و کارآفرین شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: آزاداندیشی و آزادی خواهی جزء ذات دانشگاه است بنابراین باید افکار و عقاید مختلف مطرح شود تا مشارکت حداکثری در انتخابات صورت پذیرد.


شیخ الاسلامی بر سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: اتکا به شهریه راه به جایی نمی برد بنابراین باید با ایجاد شرکت های دانش بنیان حتی در حوزه علوم انسانی کسب درآمد کنیم.


وی با انتقاد از بازار داغ شایعات در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: تغییرات طبیعی است ولی نباید با کم کاری به این شایعات دامن بزنیم و باعث اختلال در کار دانشگاه شویم بلکه باید با قوت و قدرت بیشتری کار کرده و به فکر حل مشکلات پیش رو باشیم.


در این مراسم از 6 نفر از اساتید علمی و 8 نفر از اساتید فرهنگی واحد مشهد تجلیل به عمل آمد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته