دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 08:40
در واحد کرمانشاه

همایش ملی نقش عمران در اعتلای دانش مهندسی برگزار شد

همایش یک‌روزه نقش عمران در اعتلای دانش مهندسی در تالار علامه امینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر : 17791

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در مراسم گشایش این همایش ملی با توجه به اهمیت برگزاری همایش های علمی در دانشگاه، از برگزاری سومین همایش ملی در ماه های اخیر در دانشگاه ابراز رضایت کرد.



دکتر نوذر قنبری درخصوص نقش دانشگاه آزاد اسلامی در استان کرمانشاه گفت: دانشگاه در تمام زمینه ها در استان نقش پررنگ و موثری داشته است چنانچه هر جا برنامه بزرگی در استان اجرا می شود واحد کرمانشاه هم در آن برنامه نقش و اثر قابل توجه دارد و باید تلاش کنیم در راستای اعتلای دانش و مباحث تخصصی در کشور نیز سهیم و تاثیرگذار باشیم.


دبیر هیات امنای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از رشته‌های تحصیلی دانشگاه در گروه های آموزشی مهندسی است پس وجود این رشته ها در دانشگاه و در نتیجه آن حضور استادان مجرب و دانشجویان کوشا در این عرصه، اهمیت رشته های مهندسی را برای ما دو چندان می‌کند ولی باید از کیفیت آموزشی و پژوهشی این رشته ها غافل نشویم.


سخنران ویژه این همایش دکتر فریدون اربابی، استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تهران، در خصوص علم و مهندسی گفت: مهندسی حدود 200 سال قدمت دارد و تغییرات اساسی در زندگی بشر ایجاد کرده است، مهندس کسی است که "نه " را برای جواب نمی پذیرد و همواره در پی یافتن راه حلی برای مسئله مورد نظر خود است.



استاد بازنشسته دانشگاه میشیگان افزود: مهندسی اثر بسیار موثری در دانشگاه داشته است. مهندسی علمی است که با یک دلار چیزی می‌سازد که بقیه با دو دلار می‌سازند، در برخی از موارد مسایل علمی از موارد علمی و مهندسی نشات گرفته است و برای این کار باید تخصص داشت زیرا موفقیت در مسایل علمی، موفقیت در تخصص است پس نتیجه می گیریم تخصص مسئله مهمی است.


این همایش که به همت حوزه معاونت پژوهش و فناوری با مشارکت گروه آموزشی عمران و با حمایت سازمان نظام مهندسی و جمعیت هلال احمر استان برگزار شد با ارایه مقاله های شرکت کنندگان در قالب سخنرانی و پوستر و نیز با برگزاری کارگاه های تخصصی همراه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته