دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 بهمن 1393 - 12:30
نوبخت خبر داد

عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد

سخنگوی دولت از افزایش ۱۰۰ هزار تومانی پاداش کارکنان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: عیدی و پاداش کارکنان دولت و بازنشستگان، ۶۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که در حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شود.
کد خبر : 1779

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری آنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز - چهارشنبه - خود با اصحاب رسانه، با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و ادای احترام به حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب، مصوبات جلسه امروز هیئت دولت را تشریح کرد.


سخنگوی دولت اظهار کرد: با توجه به سفر امروز رئیسجمهوری به استان اصفهان، جلسه دولت به ریاست معاون اول برگزار شد. به گفته او، در ابتدای این جلسه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارش جامعی از پرتاب موفقیت‌آمیز چهارمین ماهواره ملی که دو روز پیش انجام شد، ارائه کرد.


نوبخت ادامه داد: همچنین در جلسه امروز تأکید شد که دانش ارزشمند فضایی که همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باعث اقتدار ملی می‌شود.
وی افزود: همچنین درجلسه امروز هیات وزیران مقرر شد که به توسعه دانش فضایی و دیگر دانش‌های پیشرفته توجه بیشتری شود.


سخنگوی دولت با بیان اینکه 100 در صد اعتبارات پژوهش‌های فضایی پرداخت شده است، گفت: دولت تصمیم دارد با واسپاری سازمان فضایی به وزارت ارتباطات، زمینه رشد و شکوفایی دانش فضایی را فراهم کند و بر خود فرض می‌دانیم که از این دانش ارزشمند که از سال ۷۵ تاکنون پیشرفت‌های روزافزونی داشته است، پاسداری کنیم.


وی همچنین درباره عیدی و پاداش کارکنان دولت نیز اظهار کرد: میزان عیدی و پاداش آخر سال کارکنان و بازنشستگان دولت، 603 هزارو 500 تومان تعیین شده که در بهمن ماه پرداخت می‌شود.


افزایش منابع صندوق توسعه ملی در شش ماهه نخست سال 92


نوبخت در ادامه با اشاره به پرداخت مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان و بازرنشستگان، بیان کرد: بر این اساس مقرر شد بالغ بر هزار و 480 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات صندوق فرهنگیان، صندوق بازنشستگان و بیمه اجتماعی پرداخت شود.


وی هچنین به برگزاری جلسه شورای عالی صادرات غیرنفتی اشاره و اظهار کرد: در این جلسه آمارهای قابل تاملی در زمینه صادرات ارائه شد که با وجود 36 تحریم‌های بی‌رحمانه قدرت‌های استکباری که تلاش کردند انقلاب را ساقط کنند، جمهوری اسلامی ایران توانست ناکارآمدی تحریم‌ها در عرصه‌های جهانی نشان دهد.


سخنگوی دولت، در تشریح این گزارش افزود: بر اساس گزارشی که در این جلسه اعلام شد صادرات میعانات گازی در ده ماهه اول سال 93 به 12.1 دهم میلیارد دلار رسید که نسبت به ده ماهه سال 92، 8 و نیم میلیارد دلاری -41 درصد- رشد داشته است.


نوبخت اضافه کرد همچنین، صادرات صنعتی از 10.2 میلیارد دلار در ده ماهه‌ی سال 92 به 10.6 دهم میلیارد دلار در ده ماهه اول سال 93 افزایش پیدا کرده است. در پتروشیمی نیز شاهد بودیم که از 9.2 دهم میلیارد دلار از ده ماهه سال 92 به 12.8 دهم میلیارد دلار در ده ماهه 1393 رسیده و 39 درصد رشد پیدا کرده است.


به گفته سخنگوی دولت، در محصولات کشاورزی از 2.7 میلیارد دلار در ده ماهه سال 92 به 3.8 دهم میلیارد دلار در ده ماهه سال 93؛ در خدمات از 7.7 دهم میلیارد دلار به 9.7 دهم میلیارد دلار ده ماهه اول سال 93 رسیده‌ایم.


وی افزود: همچنین در حوزه معدن حدود سه درصد رشد داشتیم، در صنعت فرش و صنایع دستی ما نیز رشدمان به 16 درصد رسیده است.


نوبخت در ادامه به ارائه آماری از رشد صادرات در ده ماهه اول سال 93 نسبت به ده ماهه اول سال 92 در بخش‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: در پروپان 85 درصد رشد، پلی اتیلن 39 درصد رشد، بوتان 42 درصد رشد، متانول 28 درصد رشد، قیر نفت 20 درصد رشد، محصولاتی از آهن یا فولاد 57 درصد رشد، گردشگری 88 درصد رشد و ترانزیت 22 درصد رشد داشته‌ایم.


سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به صادرات محصولات داخلی به خارج از کشور، گفت: صادرات به چین 48 درصد رشد، عراق 3 درصد رشد، امارات 5 درصد رشد، ترکیه 26 درصد رشد ،ترکمنستان 17 درصد رشد، پاکستان 49 درصد رشد و هنگ کنگ 120 درصد رشد در ده ماهه سال 93 نسبت به ده ماهه سال 92 وجود داشته است.


وی افزود: رشد صادرات به قاره آسیا 14 درصد رشد به اروپا 34.4 ، به اقیانوسیه 55.8 درصد رشد داشته است در حالی که رشد صادرات ما به آمریکا منفی 23 بوده است.


نوبخت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه "منابع تحقق یافته ما تا پایان شش ماهه اول سال ۹۳ در صندوق توسعه ملی بالغ بر ۶۷ میلیارد و ۹۱۰ میلیون دلار بوده است"، گفت: در شش ماهه اول امسال فقط ۷ میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار به صندوق اضافه شده و مانده موجودی صندوق در شش ماهه اول بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار است.


سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌که صادرات در سال ۱۳۹۳ نسبت به ۱۳۹۲ افزایش یافته است، منابع واریزی به صندوق برای وام دهی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار است که آن را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته