دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1396 - 11:12
معاون اداره کل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد:

عملیات تجسس تا پایان پاکسازی کامل معدن ادامه دارد/ آمار دقیقی از تعداد جانباختگان نداریم

معاون اداره کل مدیریت بحران استان گلستان خبر محبوس بودن هشت کارگر دیگر معدن یورت آزادشهر را رد کرد و گفت: تا پاکسازی کامل معدن، از تجسس و تفحص دست از کار نخواهیم کشید و هم اکنون نمی‌توانیم در مورد تعداد دقیق جانباختگان و محبوسان در تونل اظهار نظر کنیم.
کد خبر : 177882

حمیدرضا منتظری، معاون اداره کل مدیریت بحران استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آخرین وضعیت آواربرداری معدن یورت آزادشهر اظهار کرد: عملیات آواربرداری، خاکبرداری و جست و جو در تونل شماره یک معدن یورت آزاد شهر همچنان ادامه دارد، همچنین از سوی کارشناسان و متخصصان معدن تمام نقاطی که احتمال فعالیت معدنچیان وجود دارد مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.


وی افزود: تاکنون پیکر همه کارگرانی که از سوی بخش خصوصی به ما اعلام شده بود کشف و شناسایی شده است و شمار کارگران جانباخته تا روز گذشته 22 پیکر بود که بامداد امروز نیز پیکر 35 کارگر دیگر کشف شد بر همین اساس پیکر همه 35 محبوس این معدن کشف شده است.


منتظری در مورد اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر محبوس بودن هشت کارگر دیگر در معدن نیز گفت: باتوجه به اینکه به آمار بخش خصوصی اطمینان نداریم و ممکن است افراد دیگری برای کمک به این کارگران در معدن حاضر شده باشند، تا پاکسازی کامل معدن دست از کار نخواهیم کشید و نمی‌توانیم در مورد تعداد دقیق جانباختگان و محبوسان در تونل اظهار نظر کنیم.


معاون اداره کل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: هم‌اکنون تحقیق و تفحص در تونل شماره یک معدن یورت همچنان ادامه دارد که این قسمت محل انفجار گاز متان بوده است. نیروهای امدادی از طریق یک تونل در حال انتقال پیکر جانباختگان این حادثه هستند.


به گزارش آنا،‌ در پی حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر که مقارن ظهر چهارشنبه هفته گذشته رخ داد، 81 نفر از کارگران معدن مصدوم و 35 نفر محبوس شده‌ بودند که تاکنون پیکر 22 نفر از تونل خارج شده و صبح امروز نیز پیکر 13 کارگر دیگر از معدن خارج شد. برهمین اساس شمار جانباختگان معدن یورت آزادشهر به 35 نفر رسید.







انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته