دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1396 - 12:10
در گفت‌وگو با آنا؛

مدیر عامل سایپا: نمی‌توانیم منتظر فرکی بمانیم/ 6 مربی ایرانی و 2 مربی آلمانی و اسپانیایی در لیست نارنچی‌پوشان

مدیرعامل باشگاه سایپا گفت: اگر فرکی سرمربیگری تیم‌مان را نپذیرد ما از 6 مربی ایرانی و همچنین دو مربی آلمانی و یک مربی اسپانیایی برنامه می‌گیریم و با آنها مذاکره می‌کنیم تا سرمربی فصل بعد تیم سایپا مشخص شود.
کد خبر : 177869

رضا درویش در پاسخ به این سوال که تصمیم باشگاه سایپا برای انتخاب سرمربی تیم فوتبال خود در فصل آینده چیست، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «ما در مرحله‌ای هستیم که باید هر چه زودتر خود را آماده فصل بعدی لیگ برتر کنیم تا نتایج بهتری نسبت به فصل گذشته به دست آوریم. هدف اصلی ما ادامه همکاری با حسین فرکی است و می‌خواهیم او هدایت تیم سایپا را بپذیرد البته به شرطی که خودش هم تمایل به ادامه همکاری با مجموعه سایپا را داشته باشد.»


او افزود: «در صحبت‌های که من با فرکی داشتم او به صورت تلویحی گفت که قصد استراحت دارد و می‌خواهد مدتی دور از فوتبال باشد. البته هنوز وی موضوع استراحت و جدایی موقت از فوتبال را قطعی بیان نکرده است ولی اگر بر این تصمیم مصمم باشد که مربیگری را کنار بگذارد ما با گزینه‌های دیگری وارد مذاکره می‌شویم. تا پایان هفته تکلیف آقای فرکی مشخص می‌شود و بعد از آن ما نسبت به شرایطی که داریم برای پیشرفت تیم تلاش خود را ادامه خواهیم داد.»


سرمربی سایپا درباره اینکه چه گزینه‌هایی جایگزین احتمالی حسین فرکی می‌شوند، بیان کرد: «از آنجا که ممکن بود حتی در صورت پذیرش فرکی برای هدایت سایپا در فصل آینده هیات مدیره با برنامه‌های این مربی موافقت نکند ما گزینه‌های دیگری هم مدنظر داریم تا با آنها وارد مذاکره شویم. اگر فرکی نپذیرفت ما از 6 مربی ایرانی و همچنین دو مربی آلمانی و یک مربی اسپانیایی برنامه می‌گیریم و با آنها مذاکره می‌کنیم تا سرمربی فصل بعد تیم سایپا مشخص شود.»


او در واکنش به این مسئله که علی دایی و امیر قلعه‌نویی هم در بین گزینه‌های ایرانی باشگاه سایپا قرار دارند یا نه، تصریح کرد: «این دوستان به همراه چند مربی دیگر هم در فهرست ما هستند ولی تا زمانی که ما جواب نهایی را از فرکی نگرفته‌ایم با هیچ مربی وارد مذاکره نخواهیم شد.»


درویش درباه اینکه 10 بازیکن سایپا قراردادشان به پایان رسیده و چه تمهیداتی برای تمدید قرارداد این بازیکن درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: «ما حداکثر تا اوایل هفته آینده سرمربی تیم‌مان را مشخص می‌کنیم و بعد از آن باید دید سرمربی تیم مایل به تمدید قرارداد کدام‌یک از بازیکنانی که قرارداد آنها به پایان رسیده است، دارد. همچنین از میان آنهایی که دیگر با ما قرارداد دارند هم ممکن است سرمربی برخی را نخواهد.»


مدیرعامل سایپا در مورد اینکه تیمش در فصل آینده می‌تواند در بین تیم‌های مدعی باشد یا نه، گفت: «ما پارسال سیاست‌گذاری‌مان کسب رتبه تک رقمی بود اما مشکلاتی پیش آمد که نگذاشت ما به هدف‌مان برسیم. امسال با توجه به درس‌هایی که از سال پیش گرفتیم تیم قوی‌تری را خواهیم بست تا از همان هفته اول در نیمه بالایی جدول باقی بمانیم.»


درویش در واکنش به این مسئله که استقلال خوزستان هم 6 بازیکن اصلی‌اش را برابر صبای‌قم بازی نداد و با این حال او اقدام سرمربی پرسپولیس در بازی ندادن به بیشتر بازیکنان اصلی‌اش مقابل سیاه‌جامگان را قابل قبول ندانسته بود، گفت: «سرمربی مختار است هر سیستمی که دلش می‌‌خواهد را بچیند و با بازیکنانی بازی کند که خودش دوست دارد چرا که هر نتیجه‌ای که به دست یابد او باید جوابگو باشد. من گفتم چون بازی آخر سرنوشت یک فصل تیم‌ها را مشخص می‌کند بهتر بود پرسپولیس با ترکیب اصلی‌اش بازی می‌کرد. کما اینکه امکان داشت تیم اصلی پرسپولیس هم بازنده می شد. ضمن اینکه قمی‌ها به جای توجه به مسائل فنی و اینکه استقلال خوزستان هم به مهره‌های تاثیرگذارش استراحت داده بود به نتایج به دست آمده توجه دارند. ما معمولا به عملکرد خودمان توجه کافی نداریم.»


او در مورد اینکه قضاوت‌ها در لیگ شانزدهم را چگونه دید نیز عنوان کرد: «به نظر من قضاوت داوران این گونه نبود که با سمت و جهت باشد. تیم‌ها هم از اشتباهات سهوی داوران ضرر کردند و هم سود بردند. شاید میزان ضرر یا سود تیم‌ها با هم فرق کند اما در صورت کلی داوری‌ها بی طرف بود.»


انتهای پیام/

برچسب ها: رضا درویش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب