دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1396 - 09:51

مستند علی باباچاهی در نمایشگاه کتاب تهران به نمایش درمی‌آید

مستند زندگی و آثار علی باباچاهی با عنوان «باورکنید: این هم یک شوخی بود» در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران به نمایش درخواهد آمد.
کد خبر : 177836

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، این مستند که از سوی نشر سرزمین اهورایی منتشر شده، برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران برای علاقه‌مندان به شعر و آثار علی باباچاهی به نمایش گذاشته می‌شود.


این مستند، به کارگردانی محسم موسوی‌میرکلایی و مهدی خنافره ساخته شده و به همراه کتابی ارائه شده؛ کتابی دربردارنده شعرهایی که شاعر در مستند بازخوانی کرده است.


در این مستند با شاعران و هنرمندانی مانند سیمین بهبهانی، یدالله مفتون امینی، عبدالعلی دستغیب، ابوتراب خسروی، حسینعلی نوذری، سعید سعیدپور، مریم حسین‌زاده، ابوالقاسم ایرانی و اردشیر رستمی در باره‌ی آثار و اشعار باباچاهی صحبت و گفت‌وگو شده است.


مستند «باور کنید: این هم یک شوخی بود» روز پنجشنبه 21 اردیبهشت‌ماه؛ در نهمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، از ساعت 12 و 30 دقیقه در استدیو خانه کتاب واقع در سالن ملل شهر آفتاب، برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌‌شود.


از متن فیلم و کتاب:


«نمی‌دانم اما چرا وقتی به دریا نزدیک می‌شوم، حریص‌تر می‌شوم که: تمامی دریا را ـ اما نه ذخایر قیمتی‌اش را، در «کوزه»ای بگنجانم که تصویر آن را از کودکی با خود حمل می‌کنم، آنگاه که کوزه میان دو دست یک کوزه‌گر در زادگاهم (کنگان/ بوشهر) به‌چرخش در می‌آمد تا شکل بگیرد، بشود یک کوزه‌ی تمام عیار! و حمل می‌کنم اکنون این کوزه را، کوزه‌ای اما پُر از کلمه و پُر از تشنگی! کجا می‌برمش و چرا؟ نمی‌دانم!»


علی باباچاهی؛ شاعر، منتقد ادبی و روزنامه‌نگار، متولد سال ۱۳۲۱ در شهرستان کنگان استان بوشهر است. «عقل عذابم می‌دهد»، «قیافه‌ام که خیلی مشکوک است»، «رفته‌بودم به صید نهنگ»، «پیکاسو در آب‌های خلیج فارس»، «فقط از پریان دریایی زخم زبان نمی‌خورَد»، «هوش و حواس گُل شب‌بو برای من کافی‌ست» و «گُلِ بارانِ هزار روزه» از جمله مجموعه شعرهایی است که از علی باباچاهی به انتشار رسیده.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته