دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1396 - 09:26

وزیر علوم: دانشگاه‌ها باید داشتن طرح جامع را جدی بگیرند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه در سفر به استان مازندران در نشستی با استاندارمازندران، نماینده ساری و میاندرود و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در سالن کنفراس این دانشگاه مسائل آموزش عالی منطقه را بررسی کردند.
کد خبر : 177820

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست دکتر محمد فرهادی گفت: «دانشگاه‌ها باید داشتن طرح جامع را جدی بگیرند و بر اساس این طرح‌های راهبردی مسیر فعالیت‌شان را طی کنند.»


وزیر علوم از تخصیص بودجه‌های مناسب به ویژه برای دانشجویان دختر را به عنوان بخشی از فعالیت‌های دولت یازدهم نام برد و افزود: «به تخصیص سرانه‌های مورد نیاز دانشجویان دختر در این دولت توجه زیادی شد. در دولت یازدهم تلاش شد تا اراضی مناسبی به پارک‌های علم و فناوری داده شود.»


او ادامه داد: «تسهیل فضای خوابگاه‌های دانشجویی، از امسال ممنوعیت ساخت خوابگاه برداشته شد و خیرین، می‌توانند برای ساخت خوابگاه با دولت مشارکت کنند. تخصص گرایی دانشگاه‌ها از برنامه‌های مهم وزارت علوم بوده است. بنابراین باید همه دانشگاه‌های پراکنده و مرتبط نیز با مطالعه به هم نزدیک شوند و محصولات، فناوری‌های رشته‌های کشاورزی باید وارد بازار کار شود و در این زمینه باید نیروی انسانی کار آمد را تأمین کرد.»


وزیر علوم افزود: «بودجه‌های دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر سرانه‌ای شده است، آن دسته از پارک‌‌های علم و فناوری موفق هستند که در ارتباط با دانشگاه باشند زیرا می‌توانند شرکت تاسیس و ثبت اختراع کنند و تجاری سازی انجام دهند.»


او گفت: «استان مازندران از دانشگاه‌های جامع و تخصصی خوبی برخوردار است و لازم است آن‌ها به صورت منطقی ساماندهی شوند. دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری از سال ۵۲ فعال بوده و باید در این دانشگاه برای تکمیل رشته‌های کشاورزی، زیست و شیلات و سایر رشته‌های مرتبط اقدامات اساسی صورت گیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته