دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1396 - 08:38
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان:

ایجاد پژوهشکده مدیریت و کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه این دانشگاه تدوین دانشنامه فرهنگی استان را بر عهده گرفته از ایجاد پژوهشکده مدیریت و کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد.
کد خبر : 177787

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، دکتر علیرضا امیرتیموری در مراسم گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با ارج نهادن به مقام و منزلت استادان و معلمان خاطرنشان کرد: هدف معلم رسم تصویر آینده نیست، بلکه او توانایی رسم مسیر آینده را به ما می آموزد، پس به احترامش می ایستیم.


این مقام مسئول ادامه داد: معلمی در قرآن کریم جلوه هایی از قدرت الهی است و روز معلم تجلیل از کسانی است که علم را قطره قطره در رگ ها جاری می کنند وخود می سوزند و با دانش خود باعث ساخته شدن جامعه می شوند چراکه معلمی به عنوان شغل و حرفه نیست بلکه هنر و استعداد و توانمندی است.


وی با توجه به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، تاکید کرد که گسترش رشته های تحصیلی در حوزه آموزش باید مورد توجه قرار گیرد. رشته های دکتری تخصصی واحد رشت از 3 رشته به 30 رشته محل مقطع دکتری افزایش یافته و 25 رشته به طور رسمی در دفترچه انتخاب رشته قرار گرفته است؛ در کارشناسی ارشد هم از 33 رشته به 66 رشته کارشناسی ارشد ارتقا داشته‌ایم.


امیرتیموری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اکنون 241 نفر عضو هیات علمی تمام وقت دارد که نسبت استاد به دانشجو یک به 48 است. 153 نفر از عضو هیات علمی درجه استادیاری به بالا دارند که مقابل 5040 نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی نسبت یک به 32 دارندو در این زمینه رتبه دوم دانشگاه‌های استان را داریم.



وی با توجه به نافع بودن علم از نگاه مقام معظم رهبری و راه اندازی مرکز رشد، خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور در مرکز رشد فعالیت دارند. این واحد در رتبه بندی های جهانی در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی رتبه 10 و در کل کشور رتبه 99 را کسب کرده است.


امیرتیموری با اشاره به مجلات علمی پژوهشی چاپ شده دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، اظهار کرد: چهار مجله علمی پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت راه اندازی شده است و با توجه به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های لازم جا دارد تا پیش بینی لازم برای تاسیس و ایجاد پژوهشکده ای در زمینه مدیریت و کشاورزی و بخش شیلات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به عمل آید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان فعالیت این دانشگاه را در مباحث فرهنگی قابل توجه دانست و افزود: سال گذشته جشنواره ملی آشتی با طبیعت به هدف ایجاد فرهنگ رفتار در طبیعت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.


وی با بیان اینکه ساخت یادمان شهدای گمنام این واحد دانشگاهی در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: یادمان دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در دستور کار قرهنگی این دانشگاه قرار گرفت و تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا اواسط خرداد سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.


امیرتیموری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تدوین دانشنامه فرهنگی استان را بر عهده گرفت و در حال پایان این سند است. مسئولیت پیگیری پدافند غیرعامل در حوزه علوم انسانی از سوی استانداری استان گیلان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت واگذار شده است.


وی مشارکت اعضای هیأت علمی را در مسائل پژوهشی و تاسیس شرکت های دانش بنیان خواستار شد و تصریح کرد: فقط 10 الی 15 درصد از اعضای هیأت علمی در مسائل علمی و پژوهشی دانشگاه مشارکت می کنند لذا این انتظار را داریم که در هر گروه آموزشی، باید یک شرکت دانش بنیان و هسته فناور راه اندازی شود و هر عضو هیات علمی باید ظرف سه تا پنج سال آینده یک برنامه تحقیقاتی را ارائه کند.


باید به جوانان و دستآوردهای علمی آنان بها داد



به گزارش خبرنگار آنا از رشت، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین صفوی مسئول دفتر نمایندگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان هم در این مراسم با اشاره به روز بزرگداشت مقام والای معلم، اظهار کرد: انبیا، معلمان بزرگ تاریخ هستند و به شهادت مورخان، تمام پیشرفت های بشر مدیون معلمان نمونه است که به همه ویژگی های وجودی انسان توجه می کنند.


وی ادامه داد: علم آگاهی و روشنایی دانش را با ابزار قلم به زنجیر کشیده می شود و فرهنگ زیربنای همه مقوله های رشد جامعه است.


صفوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به افزایش هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان افزود: علم باعث افزایش قدرت می شود و ما باید به سمت افزایش هسته های فنآور پیش رویم.


مسئول دفتر نمایندگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار والا دانست و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی و محصول انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید دارای جایگاه بسیار بالایی باشد و باید به سمت تقویت هسته های مطالعاتی حرکت کنند و استادان و دانشجویان به سوی اهداف کلان این دانشگاه سوق داده شوند.



صفوی تاکید کرد: علم باید برای ما تولید ثروت کند و زاینده باشد. علمی زاینده است که مال خودمان باشد. امروز علم ماست که باعث شد در موقعیت های مختلف در مقابل زیاده خواهی دیگران با اقتدار بایستیم چراکه ما باید به جوانان و به دستآوردهای علمی آنان ارزش و بها دهیم.


مراسم گرامیداشت مقام شامخ معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به همت حوزه دانشجویی - فرهنگی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار و با اجرای چند برنامه فرهنگی هنری از جمعی از استادان و مدیران گروههای آموزشی این واحد دانشگاهی تجلیل شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب