دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1396 - 10:24

پیروزی اعتدال در پاریس: ماکرون رئیس جمهوری فرانسه شد

دور دوم و نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز برگزار شد و امانوئل ماکرون، نامزد مستقل در آن به پیروزی رسید.
کد خبر : 177552

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در این دور، امانوئل ماکرون نامزد مستقلی که به میانه روی شهرت دارد، با مارین لوپن، نامزد راست افراطی مبارزه کرد.


اخبار لحظه به لحظه این انتخابات را می‌خوانید:


09:58 انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سرزمین‌هایی به غیر از سرزمین اصلی (از جمله گوادلوپ، مارتنیک و...) از روز گذشته آغاز شده است. همچنین فرانسوی‌های مقیم کشورهای خارجی نیز از دیروز می‌توانستند به پای صندوق‌های رای بروند.


10:17 آخرین نظرسنجی‌ها از برتری قابل توجه ماکرون بر لوپن خبر می‌دهند. گزارش این نظرسنجی‌ها را می‌توانید در این لینک بخوانید.


10:30 روند اخذ رای به صورت رسمی در سراسر فرانسه آغاز شد.



10:34 سه روز پیش، ماکرون و لوپن در مناظره‌ای داغ و طوفانی حضور داشتند. لوپن اعتقاد داشت که می‌تواند وضعیت اقتصادی فرانسه را بهبود بخشد اما ماکرون، او را متهم کرد که فقط شعار می‌دهد و مشخص نیست منبع مالی برنامه‌های او چگونه تامین خواهد شد. گزارش این مناظره را می توانید در این لینک بخوانید.


11:08 روز گذشته یک حمله هکری گسترده به ستاد انتخاباتی ماکرون باعث لو رفتن 9 گیگا بایت اطلاعات از این ستاد شد.


11:10 تقریبا 47 میلیون فرانسوی واجد شرایط رای هستند. همچنین 66 هزار مرکز اخذ رای در سراسر فرانسه کار انجام انتخابات را برعهده دارند.


11:16 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حامی لوپن است و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق این کشور از ماکرون اعلام حمایت کرده است. گزارش کاملی در این باره و چگونگی حمایت میانه‌روها از یکدیگر را در این لینک بخوانید.


12:03 خروج فرانسه از اتحادیه اروپا، اخراج پناهجویان، کاهش سن بازنشستگی، بهبود روابط با روسیه و... از مهمترین برنامه‌های مارین لوپن است.


12:21 پیش‌بینی می‌شود که اولین نتیجه انتخابا همزمان با اتمام انتخابات در ساعت 10 و نیم شب به وقت تهران اعلام شود.


13:05 بقا در اتحادیه اروپا، بهبود وضعیت بیکاری در فرانسه، ارتقای سطح رفاه اجتماعی از جمله مهمترین برنامه‌های ماکرون است.



13:57 یک فیزیکدان فرانسوی ضمن بررسی محاسباتی دقیق گفته بود که هرچه میزان مشارکت مردم پایینتر باشد، احتمال پیروزی پوپولیست‌ها افزایش می‌یابد. این گزارش را می‌توانید در این لینک بخوانید.


14:11 امانوئل ماکرون به همراه همسرش در شهر لوتوکه در شمال فرانسه رای خود را به صندوق انداخت.


14:46 مارین لوپن، نامزد راست افراطی رای خود را به صندوق انداخت.


15:11 وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که تاکنون مشارکت در انتخابات 28.3 درصد بوده است. این رقم تقریبا 2 درصد کمتر از انتخابات 5 سال پیش است. پیش‌بینی می‌شود، تقریبا 70 درصد مردم در انتخابات حضور یابند.


16:32 تقریبا 50هزار نیروی امنیتی کار تامین امنیت انتخابات فرانسه را برعهده دارند.


17:51 وب سایت ایندیپندنت در گزارشی نوشته است که رگبار باران و وزش باد شدید در شرق فرانسه ممکن است به ضرر ماکرون باشد. این گزارش را می توانید در این لینک بخوانید.


18:59 وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که تاکنون 65.3 درصد در انتخابات مشارکت کرده اند.


19:32 امانوئل ماکرون و مارین لوپن که در خارج از پاریس رای داده بودند حالا به این شهر بازگشتند.


20:01 وب سایت روزنامه سوئیر مدعی است که نظرسنجی های پس از رای دهی در فرانسه نشان می دهد که ماکرون با بیش از 60 درصد آرا، در انتخابات پیشتاز است.



20:56 پیش بینی می شود که تقریبا 26 درصد واجدان شرایط رای در انتخابات شرکت نکرده باشند.


21:30 مراکز اخذ رای در شهرهای کوچک به کار خود پایان دادند. تا ساعتی دیگر نیز کل انتخابات در فرانسه به اتمام می رسد.


22:11 بلومبرگ، لیبراسیون و لوموند به جمع دیگر رسانه هایی پیوستند که اعلام کردند مراسم امشب لوپن را پوشش نخواهند داد. این رسانه ها دلیل این کار را همراهی با دیگر رسانه هایی عنوان کرده اند که از سوی ستاد لوپن به این مراسم دعوت نشده اند.


22:30 انتخابات به طور رسمی در فرانسه به پایان رسید. تا دقایقی دیگر رئیس جمهوری فرانسه اعلام می شود.


22:34 امانوئل ماکرون نامزد میانه رو با کسب 65 درصد آرا به عنوان رئیس جمهوری جدید فرانسه برگزیده شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته