دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 15:48
متخصص تغذیه و رژیم غذایی:

«مایکروفر» و «مایکروویو» موجب کاهش ارزش مواد غذایی نمی‌شود

متخصص تغذیه و رژیم غذایی، عنوان کرد: «مایکروفر» و «مایکروویو» موجب کاهش ارزش مواد غذایی نمی‌شود به گونه‌ای که خطر استفاده از اینگونه دستگاه‌ها بیش از سایر روش‌های پخت غذا نیست.
کد خبر : 17751

دکتر احمدرضا درستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره تاثیر پخت و گرم کردن غذا در مایکروفر و مایکروویو، گفت: استفاده از این دستگاه‌ها موجب لرزش مولکول‌های ماده غذایی و در نتیجه تولید گرما می‌شود که در گذشته برخی محققان بر این باور بودند که این لرزش‌ها می‌تواند، ساختمان مواد غذایی را برهم بریزد اما نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد چنین مساله‌ای صحت ندارد و استفاده از این دستگاه‌ها موجب کاهش ارزش غذایی مواد خوراکی نمی‌شود.


این متخصص تغذیه و رژیم غذایی، افزود: افرادی که مجبور به استفاده از مواد غذایی با بار میکروبی بالا هستند می‌توانند برای از بین بردن میکروب از مایکروویو و مایکروفر استفاده کنند زیرا این دستگاه به ‌خوبی می‌توانند میکروب‌ها را از بین ببرند.


به گفته این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ خطر استفاده از اینگونه دستگاه‌ها بیش از سایر روش‌های پخت غذا نیست.


وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: برخی از افراد نیز از سولاردوم که ترکیبی از مایکروفر و اشعه مادون قرمز است استفاده می‌کنند. این دستگاه نیز بر خلاف باور عمومی مردم موجب کاهش ارزش غذایی مواد خوراکی نمی‌شود اما توصیه می‌شود در هنگام استفاده به شکل مسقیم به اشعه‌های آن نگاه نکنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته