دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1396 - 09:03

پارک تخصصی ICT راه‌اندازی می‌شود/ تخصیص بودجه‌های مناسب برای دانشجویان دختر

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد برای تسهیل فضای خوابگاه‌های دانشجویی، ممنوعیت ساخت خوابگاه برداشته شده است و خیران، دولت و افراد می‌توانند برای ساخت خوابگاه‌ مشارکت کنند.
کد خبر : 177500

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی در نشست مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: «خوابگاه‌های دانشجویی به اتاق‌های تندرستی برای تامین فضای مناسب سلامتی دانشجویان تجهیز می‌شود.»


وزیر علوم در این جلسه که استاندار مازندران و نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، افزود: «سعی و تلاش باید به این سو باشد که مسائل مراکز پژوهشی و دانشگاهی در داخل استان‌ها برطرف شود. دانشگاه‌ها باید داشتن طرح جامع را جدی بگیرند و بر‌اساس این طرح‌های راهبردی مسیر فعالیت‌شان را دنبال کنند.»


او تخصص‌گرایی دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های مورد توجه این وزارت‌خانه اعلام کرد و گفت: «مازندران از دانشگاه‌های جامع و تخصصی خوبی برخوردار است که باید آنها را ساماندهی کرد.»


فرهادی به تخصیص بودجه‌های مناسب برای دانشجویان دختر به عنوان بخشی از فعالیت‌های دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: «تخصیص سرانه‌های مورد‌نیاز دانشجویان دختر در این دولت مورد توجه بیشتری قرار گرفت. در دولت یازدهم تلاش شد تا زمین به پارک‌های علم و فناوری داده شود و فضای فیزیکی لازم برای فعالیت آنها تامین شود. برای تسهیل فضای خوابگاه‌های دانشجویی، از امسال ممنوعیت ساخت خوابگاه برداشته شد و خیران، دولت و افراد می‌توانند برای ساخت خوابگاه مشارکت کنند.»


وزیر علوم در ادامه ساختمان شماره ۲ پارک علم و فن‌آوری مازندران در ساری را افتتاح کرد. او در این مراسم گفت: «در حال حاضر ۳۱ پارک علم و فن‌آوری کاملا فعال در کشور فعالیت می‌کنند و ۳ پارک تخصصی علوم انسانی، پارک علوم پزشکی و پارک شهرداری نیز در حال راه‌اندازی است. پارک تخصصی ICT نیز در آینده شکل می‌گیرد. شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۱۵ سال از معافیت مالیاتی برخوردارند.»


او در ادامه افزود: «همچنین پارک‌های علم و فن‌آوری می‌توانند از تسهیلات گمرکی، تسهیلات صندوق نوآوری و وام کم‌بهره صندوق پژوهش و فن‌آوری بهره‌مند شوند. بحث تجاری‌سازی بسیار بااهمیت است و آیین‌نامه‌ها و قوانین و مقررات شرکت‌های دانش‌بنیان برای سهولت امور در حال تصویب است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته