دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1396 - 04:16
نگرانی سرخ‌ها از تبانی عربی در دوحه؛

پرسپولیسی‌ها در تدارک برگزاری جشن صعود ۸۰ هزار نفری/ حرکت ذوب‌آهن در لبه پرتگاه

پرسپولیس در شرایطی در هفته پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الوحده امارات می‌رود که پیروزی برابر این حریف به تنهایی برای صعود به دور بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان کافی نیست.
کد خبر : 177490

به گزارش گروه ورزشی آنا، هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب با برگزاری 4 دیدار آغاز می‌شود که طی آن دو نماینده کشورمان برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها چاره‌ای جز شکست حریفان عرب خود ندارند. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باید از سد الوحده امارات عبور کند و ذوب‌آهن در قطر باید تیم الاهلی عربستان را از پیش رو بردارد.


پرسپولیس - الوحده امارات


هر چقدر پرسپولیس در لیگ برتر مقتدر عمل کرد در لیگ قهرمانان آسیا این تیم پر انتقادظاهر شد. سرخ‌پوشان پایتخت در رقابت‌های آسیایی تنها یک پیروزی برابر حریف این هفته‌شان الوحده به‌دست آوردند که آن هم به لطف اشتباه تاثیرگذار داور رخ داد که به جای کارت قرمز به بیرانوند کارت زرد داد و پرسپولیس در دقیقه 90 توسط طارمی به گل برتری رسید. با وجود همه اتفاقاتی که افتاده و شاگردان برانکو تنها 6 امتیاز از 5 بازی قبلی گرفته‌اند آنها با پیروزی در دیدار برابر الوحده بخت زیادی برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها پیدا می‌کنند البته اگر الهلال 9 امتیازی حاضر به تبانی برابر الریان نشود. نماینده قطری‌ها 7 امتیاز دارند و هفته گذشته 5 گل از الوحده خوردند تا کار صعودشان به روز آخر کشیده شود. با توجه به حتمی بودن صعود الهلال اگر هدف این تیم عربستانی صدرنشینی باشد بدون تردید آنها برابر الریان به دنبال پیروزی هستند. موضوعی که خواسته پرسپولیسی‌هاست اما اگر الهلال حاضر شود به عنوان تیم دوم به مرحله بعد برود پیروزی احتمالی شاگردان برانکو شاید بی نتیجه باشد.


سرخ‌پوشان فوتبال ایران بعد از تساوی برابر الهلال بیشتر به فکر گرفتن مطالبات مالی خود بودند و این مسئله باعث شد که در دو بازی آخر لیگ تنها یک امتیاز بگیرند. با این حال بازیکنان تیم قهرمان لیگ ایران پس از دیدار با سیاه‌جامگان هم به‌جای آنکه تمام تمرکزشان به دیدار حساس و مهم‌شان با الوحده باشد به دنبال مسائل مالی بوده و حتی روز شنبه هم چند بازیکن تاثیرگذار این تیم به باشگاه رفتند تا پیگیر مطالبات خود باشند. این موضوع می‌تواند اثرات منفی در دیدار با نماینده امارات داشته باشد.


برانکو که در دیدار با سیاه جامگان به بیشتر بازیکنان خود استراحت داده بود، در این بازی بازیکنان مصدوم خود را در اختیار دارد. سید جلال حسینی، وحید امیری، کمال‌الدین کامیابی‌نیا و محمد انصاری مشکلی برای همراهی تیم‌شان ندارند و می‌توان پرسپولیس را با تمام قوا برابر الوحده دید. البته حریف اماراتی هم مصدومی ندارد و با توجه به اینکه در صورت شکست الریان برابر الهلال آنها شانس صعود به دور بعدی را دارند، به طور حتم آنها برای ضد فوتبال به میدان نمی‌‌آیند که این موضوع می‌تواند به سود مهاجمان و هافبک‌های سرعتی پرسپولیس باشد.


قیمت بلیت‌های این بازی را باشگاه پرسپولیس 35، 25 و 8 هزار تومان اعلام کرده که این موضوع احتمال پرشدن کامل ورزشگاه آزادی را کمی پایین آورده است. براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا داوران چینی بازی پرسپولیس - الوحده را قضاوت می‌کنند. «مینگ فو» به همراه «ویمینگ هو» و «دکسن وانگ» داوران این بازی خواهند بود.



الاهلی عربستان - ذوب آهن


شاگردان مجتبی حسینی که پس از دو پیروزی برابر بنیادکار ازبکستان وضعیت خوبی در گروه خود پیدا کرده بودند با شکست عجیب سه بر صفر برابر العین آن هم در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان مسیر صعود خود را به شدت ناهموار کردند. شانسی که ذوبی‌ها آوردند این بود که نماینده ازبکستانی ها با وجود آنکه حذف شده بودند از سد الاهلی عربستان گذشت تا این تیم 8 امتیازی باقی بماند. حالا ذوب‌آهن با 7 امتیازی که دارد باید از سد نماینده عربستان بگذرد تا به دور بعدی صعود کند. العین 9 امتیازی است و صعودش به دور بعدی حتمی است. البته اگر این تیم برابر بنیادکار مغلوب شود ذوبی‌ها در صورت برد حتی می‌توانند صدرنشین گروه خود هم بشوند، هرچند این مسئله اولویت ذوبی‌ها نیست و آنها فقط امیدوارند با عبور از سد الاهلی که بازی رفت را به این تیم باختند به دوربعدی مسابقات لیگ قهرمانان صعود کنند.


ذوب‌آهن با کسب رتبه چهارم لیگ برتر بخت این را پیدا کرده که درصورت قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی و البته دادن 4 سهمیه AFC به فوتبال ایران در فصل بعدی لیگ قهرمانان حضور داشته باشد و این موضوع از لحاظ روحی کاملا به نفع سبزپوشان اصفهانی شده است. البته حریف عربستانی کارشکنی‌های زیادی انجام داده و در میزبانی از نماینده ایران کوتاهی کرده است، موضوعی که از سوی عرب‌ها تقریبا عادی شده است.


بنا بر اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، «ریوجی ساتو» به همراه دو هموطن خود قضاوت دیدار حساس تیم‌های ذوب‌آهن ایران و الاهلی عربستان را برعهده خواهند داشت.



برنامه هفته پایانی منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:


دوشنبه - 96/2/18


گروه D
پرسپولیس ایران - الوحده، ساعت 19:55
الریان قطر - الهلال عربستان، ساعت 19:55


گروه C
الاهلی عربستان - ذوب‌آهن ایران، ساعت 20:10
العین امارات - بنیادکار ازبکستان، ساعت 20:10


سه‌شنبه - 96/2/19


گروه A
التعاون عربستان - استقلال تهران، ساعت 20:20
الاهلی امارات - لوکوموتیو ازبکستان، ساعت 20:20


گروه B
استقلال خوزستان - الجزیره امارات، ساعت 20
لخویای قطر - الفتح عربستان، ساعت 20


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته