دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1396 - 15:43

رئیسی: به همه کسانی که گره از زندگی مردم گشوده‌اند احترام می‌گذارم/ باید بدون خط کشی‌های مرسوم سنی و شیعه به فکر کشور باشیم

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: علما و روحانیون اهل سنت از مرزهای جفرافیایی و فکری حراست می کنند تا جامعه دچار افراط و تفریط نشود.
کد خبر : 177406

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دیدار امروز_شنبه 16 اردیبهشت_ خود با علمای اهل سنت گفت: وحدت و انسجام مثال زدنی در کشور به دلیل حضور مردم و تلاش علما و روحانیون و فرهیختگان است.


وی با بیان اینکه امنیت در کشور نیز به دلیل هوشیاری مردم و علما است چرا که اگر این هوشیاری نباشد دشمن به دنبال رخنه کردن است، گفت: علما و روحانیون اهل سنت از مرزهای جفرافیایی و فکری حراست می کنند تا جامعه دچار افراط و تفریط نشود.


تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری اظهارات خود گفت: وضعیت بیکاری و اشتغال و تعطیلی کارخانه ها زیبنده و شایسته مردم نیست. ساختارهای فساد زا باید اصلاح شود و نباید شاهد مدارس کپری در مناطق کشور باشیم. نباید شاهد خانواده ای باشیم که مادر آن با اشک و ناله تقاضای شغل برای یک نفر از فرزندان خود را می کند.


وی با بیان اینکه به همه کسانی که گره از زندگی مردم گشوده اند احترام می گذارم، گفت: اما وضع زندگی مردم باید با مدیریت کارامد و انقلابی و جهادی،تغییر کند.


رئیسی با اشاره به اینکه باید بدون خط کشی های مرسوم سنی و شیعه یا این قبیله و آن قبیله و گروه و جناح به پیشرفت کشور فکر کنیم؛ ادامه داد: باید خط کشی ها را برداشته و جوانان را باور کنیم. شهروند درجه یک و درجه دو نداریم.همه باید به عنوان شهروند جمهوری اسلامی برای رفع مشکلات تلاش کنیم. هر دغدغه مندی می تواند در عرصه حضور داشته باشد.


وی بای تاکید بر اینکه من رقیب کسی نیستم، گفت: آمده ام نگرانی بیکاران، فقرا و علمای اهل سنت را از بین ببرم. خط کشی های بیهوده به نفع کشور نیست. نماد بنده کارت شناسایی ملی است به این معنا که هر فرد فارغ از هر گویش و رسم الخط و دین و مذهب به کشور خدمت کند. حتی وقتی به روستاهای خراسان جنوبی به عنوان نماینده خبرگان می رفتم این که مردم روستا چه مذهبی داشتند برایم مهم نبود و می خواستم گرهی از مشکلات آنها باز کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب