دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1396 - 14:54

صدور ۲۲ رأی برای متخلفین و تعطیلی یک غرفه در نمایشگاه کتاب

سخنگوی سی امین بین‌المللی کتاب تهران از صدور ۲۲ رأی برای ناشران متخلف تا پایان روز سوم این نمایشگاه خبر داد و گفت:غرفه یک ناشر متخلف که بدون ارائه کتاب و با دادن رسید تحویل کتاب بعد از نمایشگاه فعالیت می کرد تعطیل شد.
کد خبر : 177368

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از مهر، همایون امیرزاده سخنگوی سی امین بین‌المللی کتاب تهران این مطلب را ظهر امروز و در جریان نشست خبری خود با خبرنگاران مستقر در نمایشگاه کتاب و در پاسخ به این سوال در خصوص وضعیت رعایت ضوابط نمایشگاه از سوی ناشران و غرفه داران اظهار داشت: روز نخست فعالیت نمایشگاه تا به امروز، هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران سه بار تشکیل جلسه داده که حاصل آن ۲۲ رأی بوده که یک مورد به جمع آوری و تعطیلی غرفه نمایشگاه متخلف انجامید.


امیر زاده افزود: این ناشر که در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران قرار داشت، بدون تحویل دادن کتاب به مراجعه کنندگان، تنها با ارائه یک برگه رسید و اخذ وجه مربوط به کتاب، وعده تحویل آن را بعد از نمایشگاه می داد.


سخنگوی سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین تصریح کرد: ۲۱ رأی صادره دیگر ناظر بر اخطار کتبی در جهت جمع آوری کتابهای ناشران دیگر از غرفه های این دسته از ناشران متخلف بوده است.


به گفته سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران ثبت نام کلاس های آموزشی، ارائه کتب سایر ناشرین، عدم عرضه و فروش کتاب در قبال دریافت وجه آنها از مراجعین، عدم رعایت تخفیف مصوب نمایشگاه (۱۰ تا ۳۰ درصد)، نقد کردن بن های کتاب، از جمله موارد تخلفات صورت گرفته در نمایشگاه کتاب تهران تا روز چهارم این رویداد فرهنگی بوده است.


وی همچنین اظهار داشت: ما گزارشی مربوط به نقد کردن بن های الکترونیکی کتاب نداشته ایم و از طریق سیستم های رصدی که در دست داریم مشغول آنالیز کردن گزارش مربوطه هستیم و متعاقباً نتیجه این گزارش در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.


امیر زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد قرارداد مربوط به تبلیغات محیطی نمایشگاه کتاب تهران و رقم مربوط به آن و اینکه گفته می شود که برای این مسئله حامی مالی یافت نشده است گفت: در دوره قبلی نمایشگاه کتاب تهران، تبلیغات محیطی در اختیار شهرداری تهران بود، اما امسال و در راستای سیاست واسپاری نمایشگاه کتاب تهران به تشکل های نشر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به شهرداری تهران پرداخت کرد تا تبلیغات محیطی در اختیار صنف نشر قرار گیرد تا در این اقدام در راستای درآمدزایی صنف نشر و نیز خودگردان شدن نمایشگاه کتاب از حیث اقتصادی اقدام شود.


وی تأکید کرد: برای تعیین این رقم مذاکراتی فشرده با مجموعه شهرداری تهران پیش از این صورت گرفته بود.


سخنگوی سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در همین راستا افزود: شورای سیاست گذاری نمایشگاه کتاب تهران در جهت جذب حامیان مالی و کمک به فعال شدن صنف نشر در حوزه درآمدزایی نمایشگاه کتاب تهران و از سوی دیگر تمرکز این وزارتخانه بر وظایف حاکمیتی خود در زمینه های هدایت، حمایت و نظارت این کار را انجام داده است و ما امیدواریم مسئولان کمیته نمایشگاه که در اختیار تشکل های صنفی است از این فرصت به وجود آمده و ظرفیتی که ایجاد شده است، نهایت استفاده را ببرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته