دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1396 - 14:33

نام‌گذاری سال 1396 به نام بابا طاهر در استان همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان درباره فعالیت‌های این استان در حوزه فرهنگی گفت: خوشحالیم که توفیق یار شد و همزمان با سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که یکی از مهمترین و بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور است، فرصتی به وجود آمده تا  بتوانیم ظرفیت‌های فرهنگی استان را در این نمایشگاه در بخش‌های مختلف معرفی کنیم.
کد خبر : 177364

به گزارش گروه فرهنگی آنا از ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فاضل عبادی ادامه داد: همدان یکی از استان‌های فرهنگی و تمدنی کشور است که برخی از مهمترین رویدادهای فرهنگی و تمدنی در این مرز و بوم رخ داده‌اند. برای توسعه تاریخ فرهنگی نام‌گذاری‌های سالانه فرهنگی در استان همدان انجام شده است. سال 1394 به عنوان سال «سیدعلی همدانی»، سال 1395 به «سیدجماالدین اسدآبادی» و امسال نیز به عنوان سال «باباطاهر همدانی» نام‌گذاری شده است.


عبادی درباره اهداف نام‌گذاری سالانه در همدان گفت: هدفمان از اجرای این طرح این است که بزرگان را به نسل جوان معرفی کنیم. شناساندن فرهیختگان و دانشمندان و بزرگان و علما برای نسل جوان از برنامه‌های جدی است. برای مفاخر گذشته و معاصر برنامه‌های متنوعی را در استان پیش‌بینی کرده‌ایم و تلاش می‌‌کنیم به معرفی آن‌ها بپردازیم.


وی ادامه داد:‌ در مرکز استان نیز تحت عنوان «اردیبهشت مفاخر» برنامه‌ای ابتکاری در دولت تدبیر و امید در چند سال گذشته برگزار شده است. از سال 1394 به این سو در حوزه نویسندگی و پژوهش از برخی چهره‌های فرهنگی استان تجلیل شده‌اند که می‌توان تجلیل از آقای جواد محقق، آقای میری و آیت‌الله احمد احمدی اشاره کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان با اشاره به برنامه‌های استان در حوزه کتابخوانی گفت: همدان در حوزه کتاب و کتابخوانی جزو استان‌های پیشرو است. در جشنواره پایتخت کتاب ایران طرح‌هایی از سوی استان ارسال شد و عضو ده استان کاندیدا معرفی شدیم. از نظر تعداد کتابخانه‌ها و ظرفیت زیرساخت‌ها نیز فضای مناسبی داریم.


وی ادامه داد: از نظر فعالیت چاپخانه‌ها نیز جزو ده استان برجسته کشور هستیم. سال گذشته نیز در راستای عدالت فرهنگی و احترام و تجلیل اهالی فرهنگ صدور مجوز چاپ کتاب به استان همدان واگذار شد و در این سال بیش از 500 کتاب در استان بررسی شدند. همچنین نمایشگاه‌های مختلفی در استان برگزار شده است و دو سال پیش نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در این استان برگزار شد.


عبادی درباره برنامه‌های این استان در نمایشگاه کتاب تهران نیز گفت: ما تلاش کردیم که در این نمایشگاه ظرفیت استان را معرفی کنیم. با توجه به نام‌گذاری سالانه روز باباطاهر را در نمایشگاه داریم که در آن اساتید و اهالی فرهنگ به سخنرانی خواهند پرداخت.


سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب