دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1396 - 09:00
در گفت‌وگو با آنا

دکتر منادی: دانشگاه آزاد اسلامی درحد سه وزارتخانه وسعت کاری دارد/ در دنیا تبدیل به برند شده‎ایم

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد مرکز آزمون این دانشگاه را دوباره احیا کند و با کمک مجلس اختیارات این دانشگاه را افزایش دهد.
کد خبر : 177335

علیرضا منادی سفیدان، معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی درحد سه وزاتخانه وسعت کاری دارد، دارای یک میلیون و ششصد هزار دانشجو است و بیش از 100 هزار کارمند و استاد دارد و همچنین بالای 25 میلیون متر مربع فضای آموزشی را به خود اختصاص داده است.»


او دانشگاه آزاد اسلامی را جزو تاثیرگذارترین تولیدکنندگان علم و دانش در جهان و ایران دانست و افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی جزو افتخارات جمهوری اسلامی بحساب می‌آید و این دانشگاه در جهان تبدیل به برند شده است.»


منادی ادامه داد: «با استفاده از پول مردم، دانشگاه آزاد اسلامی به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است.»


او افزود: «بخشی از دانشگاه آزاد اسلامی دچار محدودیت شده است. مانند برگزاری آزمون، که ما این قسمت را در مرکز آزمون از دست دادیم. همچنین تعداد 41 واحد از واحدهای علوم تحقیقات هم از دست رفت.»


منادی یکی از برنامه‎های خود را بهبود روابط میان دانشگاه آزاد اسلامی و مجلس توصیف کرد و گفت: «مجلس شورای اسلامی در راس امور قرار دارد و ما با کمک مجلس قصد داریم وام‎های دانشجویی و اختیارات دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش دهیم. همانطور که گفتم با یاری مجلس، مرکز آزمون را احیا می‎کنیم.»


به گفته او، در آینده روابط میان دانشگاه آزاد اسلامی با مجلس سازنده‌تر و قوی‌تر می‎شود.


منادی در این باره توضیح داد: «دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان کثیری دارد و به این دلیل مراجعات مردم به مجلس زیاد است. بنابراین نمایندگان به کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی حساسیت نشان می‎دهند. امروزه دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در دنیا مطرح هستند و ما با همکاری و حمایت مجلس قصد داریم تا به این مولفه دست پیدا کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته